Sende data i E-mail
Fra : Morten Brøgger

Dato : 08-09-05 19:45

Hej NG

Jeg tillader mig lige at spørge om hjælp en gang til.

Jeg har et script (en bestillingsformular) der skal sende en mail med navn,
adresse og resultatet af bestillingen.

Men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg kan ikke få dataerne fra tabellen
($display_block) med over i det script der sender mailen. Dataerne mistes
idet der skiftes side til sendt_best.php

Scriptet der skal afsende danne data i mailen ser sådan ud:

<FORM action="sendt_best.php" method="POST">
Dit Davn: <INPUT type="text" name="name"><br><br>
Din E-Mail Addresse: <INPUT type="text" name="email"><br><br>
Indtast din adresse og meget gerne dit telefonnummer herunder:<br>
<input type=hidden name=$display_block value="bestilling">
<INPUT type="submit" value="Send Bestilling">

Scriptet der danner mailen ser sådan ud("sendt_best.php")

//start building the mail string
$msg = "Name: $_POST[name]\n";
$msg .= "E-Mail: $_POST[email]\n";
$msg .= "Adresse: $_POST[message]\n";
$msg .= "Din bestilling: $_POST[bestilling]\n";
//set up the mail
$bestmail = $_POST[email];
$emne = "Vedr.: Din bestilling";
$$recipient = "den@ene-adresse.dk";
$subject = "Bestilling";
$mailheaders = "From: ***.dk<****@***.dk> \n";
$mailheaders .= "Reply-To: $_POST[email]\n\n";
//send the mail
mail($recipient, $subject, $msg, $mailheaders);
mail($bestmail, $emne, $msg, $mailheaders);

Håber nogen kan hjælpe mig med at få det til at virke.
På forhånd tak!

Morten Brøgger
http://www.dkfrim.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 08-09-05 19:52

Morten Brøgger wrote:
> Men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg kan ikke få dataerne fra tabellen
> ($display_block) med over i det script der sender mailen. Dataerne mistes
> idet der skiftes side til sendt_best.php

<SNIP>

> <input type=hidden name=$display_block value="bestilling">
> <INPUT type="submit" value="Send Bestilling">

Kigget i sourcen på siden med formularen?
Vil gætte på du skal lave hidden felte om til noget ala:
<input type="hidden" name="bestilling"
value="<?=htmlentities($display_block)?>">

ellers send et link hvor vi kan se scriptet i aktion..

mvh
johan

Fra : Morten Brøgger

Dato : 08-09-05 20:52

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> <input type="hidden" name="bestilling"
> value="<?=htmlentities($display_block)?>">
>
> ellers send et link hvor vi kan se scriptet i aktion..

Hej
Tak for hjælpen.

NU virker det!

Men... Nu er der et nyt problem....
Jeg har fået $display_block mede over i scrpitet "sendt_best.php"
Jeg skal nu have scriptet til at sætte en pæn tabel ind i mailen.
Som det er nu, kommer der en mail med html tags, som danner tabellen. Hvodan
sikrer jeg at der kommer en pæn tabel i mailen, altså skal jeg have tabellen
med i $msg .
Scriptet kan ses nedenfor:

<head>
<title>Din bestilling er sendt</title>
</head>
<?php
print "De kontaktoplysninger du har angivet er:<br><br>\n\n";
print "$_POST[message] <br><br>";
Print "$_POST[bestilling]";
[...]
$recipient = "*@*.dk";
$subject = "Bestilling";
$mailheaders = "From: ***<*@*.dk> \n";
$mailheaders .= "Reply-To: $_POST[email]\n\n";
//send the mail
mail($recipient, $subject, $msg, $mailheaders);
mail($bestmail, $emne, $msg, $mailheaders);
?>

Fra : Morten Brøgger

Dato : 08-09-05 21:33

Hej NG

Jeg har fundet en løsning på problemet. Jeg brugte " Content-type: text/html
i mit script, som beskrevet på php.net.
Hav en fortsat god aften.

Morten Brøgger
http://www.dkfrim.dk