TNT2 spiller ikke på X 8 bundkort ???
Fra : Ukendt

Dato : 08-09-05 18:26

Mit gamle TNT2 ultra kort fra hedengangne "Diamond" kan jeg simpelthen ikke
bringe i spil på mit Socket A bundkort (DFI Lanparty - Nforce 2 chipset),
bestykket med en Athlon XP 2500+ og PC3200 RAM

Har lavet bios reset - Har forsøgt at slå AGP X 8 fra, samt AGP fast write,
men der er sort skærm, indtil jeg indsætter et almindeligt PCI grafikkort
eller et nyere AGP kort...

Hvorfor fanden gør den det ???

Anyone...

---
MBJ

Fra : Hans

Dato : 08-09-05 18:43

Morten Bo Jensen wrote:
> [...]
>
> Har lavet bios reset - Har forsøgt at slå AGP X 8 fra, samt AGP fast
> write, men der er sort skærm, indtil jeg indsætter et almindeligt PCI

TNT kortet er beregnet til et 3.3 Volts AGP interface, hvilket dit bundkort
ikke understøtter.

Du skal faktisk være glad for at du endnu ikke har futtet dit bundkort af
med det gamle TNT kort.

Hans

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 08-09-05 19:50

Hans wrote:

> TNT kortet er beregnet til et 3.3 Volts AGP interface,

Det er et TNT2 han har..

> hvilket dit bundkort ikke understøtter.

Delvist korrekt - bundkortet kan ikke køre lavere end AGP 4x, og det
er det, som kortet ikke kan, nok fordi TNT2-chippen er en Vanta (den
ældre udgave).

> Du skal faktisk være glad for at du endnu ikke har futtet dit bundkort af
> med det gamle TNT kort.

Det kan der selvfølgelig være noget om, men det er stadigvæk et TNT2
han har.

Jeg har et TNT2 (M64-chip, ikke Vanta), som fungerer fint med AGP 4x -
det er sandsynligvis mellem Vanta og M64 at det skiller mht. AGP 4x.

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-05 19:54

Jamen, mit kort er TNT2 Ultra !!

Burde det ikke kunne køre med X 4

???

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-09-05 21:21

Morten Bo Jensen wrote:

> Jamen, mit kort er TNT2 Ultra !!
> Burde det ikke kunne køre med X 4

Det tror jeg ikke og det er egentlig heller ikke det det handler om. Det
handler om den spænding kortet skal ha'. Det kan bundkortet ikke levere...
(som manualen sikkert beskriver (RTFM))

Det handler om AGP-versioner. Kik her.
http://store.yahoo.com/directron/15agpguide.html

--
Mvh. Lars

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 08-09-05 22:45

(RTFM))

Du er så sjov :-\

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-09-05 23:01

Morten Bo Jensen wrote:

> (RTFM))
>
> Du er så sjov :-\

Så så... det var ikke ondt ment

Jeg har selv faldet i lignende problemer med gfx/mobo, så nu kan man være
bagklog.

Held og lykke med det.

--
Mvh. Lars

Fra : Peter Pan

Dato : 09-09-05 08:20

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse
> Jamen, mit kort er TNT2 Ultra !!
>
> Burde det ikke kunne køre med X 4

Jo. Har self haft samme GFX kort engang for længe siden!.

På Diamond kortet er der en jumper der afgør om det kører 1/2x eller 4x, og
dermed også om det kører 1,5v eller 3,3v.

Med 99,98% sikkerhed vil jeg våge at påstå at det er den jumper der står
forkert.

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-05 17:10

Der er ingen jumper

Fra : Peter Pan

Dato : 11-09-05 16:39

> Der er ingen jumper

Så er det ikke et Diamond viper v770 Ultra kort du har. Alle Diamonds V770
Ultra kort har denne/disse jumpere.

Tag evt. et kig f.eks her:
http://www.tomshardware.com/motherboard/19991005/i820-11.html
http://www.ntcompatible.com/postprint30774.html

--
Anders

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 12-09-05 13:18

Smiler... Tak for linket... Mit kort ER et Viper 770U, men det må være et
OEM kort, for de steder hvor der burde være en jumper, er der bare
lodninger. Kan se på billedet hvor de skulle være, og borset fra jumperne er
kortene identiske... Om jeg så kan lodde mig frem til en løsning ved jeg
ikke, men lige nu ligger kortet og samler støv, og PC´en der skulle ha´ haft
kortet er udstyret med et gammelt PCI grafikkort (Matrox mellenium 2mb WRAM)

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 09-09-05 15:49

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse
> Jamen, mit kort er TNT2 Ultra !!
>
> Burde det ikke kunne køre med X 4
>
> ??

Du kan evt. tjekke her :

http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/agpcompatibility.html

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-05 17:12

Det ser ud til at mit Diamond Viper 770U er et AGP pro kort, så... Måske er
kortet i virkeligheden brændt af, selvom det faktisk virkede i den forige
maskine... Tror ikke jeg gider udsætte andre bundkort for det, så det g¨r
nok bare på pension... Men tak for jeres feedback alle sammen