AGP og PCI-express på samme bundkort til S~
Fra : Jakob M

Dato : 08-09-05 09:57

Så er der endeligt kommet et bundkort med både AGP og PCI-express til socket
939, så man kan genbruge sit AGP grafikkort og senere investere i
PCI-express. At det så også er billigt, lydløst og overclocker godt gør jo
ikke noget .
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2524

Mvh
Jakob

Fra : JK

Dato : 08-09-05 10:24

On Thu, 8 Sep 2005 10:56:38 +0200, "Jakob M" <smoelf@gmail.com> wrote:

> [...]
>939, så man kan genbruge sit AGP grafikkort og senere investere i
>PCI-express. At det så også er billigt, lydløst og overclocker godt gør jo

Tja, jeg har gode erfaringer med asrock 939a8xm. Det var nu ikke
alletiders til overclocking, da uli-chipset ikke havde nogen lås af
pci og grafik, når fsb hæves.

Dette bundkort, skriver anandtech også, har ikke spændingsjustering på
ram, så det indikerer også halvvejs, at det heller ikke kan låse pci.

men derudover performede mit uli-chipset asrock fuldt ligeså godt som
nforce3, måske endda bedre. Nforce3 ultra chipset er jo et godt
moderne chipset med AGP. Det har dog ikke sata2, som nforce4.

Det nye ved dette bundkort er, at både agp og pci-express performer
udmærket. Det er næppe set før.

mvh

John

Fra : Jakob M

Dato : 08-09-05 13:33

> Tja, jeg har gode erfaringer med asrock 939a8xm. Det var nu ikke
> alletiders til overclocking, da uli-chipset ikke havde nogen lås af
> pci og grafik, når fsb hæves.

Det er heldigvis rettet.

> Dette bundkort, skriver anandtech også, har ikke spændingsjustering på
> ram, så det indikerer også halvvejs, at det heller ikke kan låse pci.

Jeg kan ikke se sammenhængen mellem spændingen på RAM og PCI clockfrekvensen
?.

> [...]
> moderne chipset med AGP. Det har dog ikke sata2, som nforce4.
>
> Det nye ved dette bundkort er, at både agp og pci-express performer

Præcis, og med et PCI-express grafikkort yder det endda bedre end Nforce4,
for det meste.

Mvh
Jakob

Fra : Ulrik Løye

Dato : 11-09-05 11:21

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> wrote in message

> Præcis, og med et PCI-express grafikkort yder det endda bedre end Nforce4,
> for det meste.

Med de komponenter de har brugt kunne man sagtens spørge "Hvor længe?".

/u

Fra : Tveskaeg

Dato : 11-09-05 14:54

On Sun, 11 Sep 2005 12:21:06 +0200, Ulrik Løye <ulrik@loye.net> wrote:

>Med de komponenter de har brugt kunne man sagtens spørge "Hvor længe?".

Minimum garantiperioden ud.

Til den tid er der alligevel kommet noget nyt som derr skal opgraderes
til.

Fra : Ulrik Løye

Dato : 11-09-05 21:20

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> wrote in message

> Minimum garantiperioden ud.

Det strider nu imod min erfaring - specielt hvis der skal OCs. Desuden mener
jeg ikke det er besværet værd - så hellere give lidt mere og få noget som
holder bedre. Men folk er heldigvis forskellige

/u