Laaaang opstartstid efter ADSL via Cisco 6~
Fra : mail@nomail.com

Dato : 06-06-01 13:34

Der må forhåbentligt være en vej ud af dette problem:

Normalt gik det som lyn og torden, men nu tager det 1:40 min før
musikken spiller - og endnu lidt tid før alt er klar.

Win98SE
Soltek 75KAV
384/133 RAM
AMD 700@933
Maxtor 30Mb (4)
Netkortet er et Addtron 32-bit, 10/100, full duplex, MS PC98
certified

Ingen umiddelbare konflikter at se i sys.opsætningen.
Netkort og router er alene anskaffet for at køre ADSL, altså
intet netværk.

Hvordan kringler jeg mig ud af dette problem?

TIA

Piv

Fra : Lasse Elbek

Dato : 06-06-01 14:03

<mail@nomail.com> wrote in message
> [...]
> Netkort og router er alene anskaffet for at køre ADSL, altså
> intet netværk.
>
> Hvordan kringler jeg mig ud af dette problem?

Prøv om du kan taste ip/gateway/dns maunelt ind istedet for at de bliver
tildelt via dhcp fra routeren -> Det kan være derfor at det tager længere
tid end normalt !

hvis det er Cybercity så er det:

IP: 10.0.0.2
subnet: 255.255.255.0

gateway: 10.0.0.1

1. dns: 212.242.40.3
2. dns 212.242.40.51

Fra : mail@nomail.com

Dato : 07-06-01 19:14

On Wed, 6 Jun 2001 15:03:07 +0200, "Lasse Elbek" plus
<lasse.elbek@get2net.dk> wrote:

> [...]

Tak for jeres forslag. Desværre gav det ikke nogen forskel - jeg
bruger stadigvæk 1:40 min til opstarten.

Venlig hilsen

Piv

Fra : Devast8or

Dato : 06-06-01 19:55

Hvis du ikke har haft netkort i din maskine tidligere er det derfor. Det
tager et lille stykke tid ekstra for din maskine at starte op når der er
netkort i (selvom 1:40 lyder af meget). Prøv at disable dit netkort i
windows og så genstart, så burde den starte hurtigere op. Så kan du så til
gengæld ikke bruge netkortet, så det er jo ikke noget du skal have disablet
hele tiden :)
HTH

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 06-06-01 21:31

mail@nomail.com wrote:

> [...]
> Netkort og router er alene anskaffet for at køre ADSL, altså
> intet netværk.
>
> Hvordan kringler jeg mig ud af dette problem?

Har du husket, under TCP/IP for netkortet, at sætte alle indstillinger
korrekt: Hent IP adresse automatisk, disable WINS og DNS?

En anden god idé er at fjerne alle andre protokoller end TCP/IP, hvis du
ikke har brug for dem, de tager nemlig også tid og kræfter at have
kørende.
De installeres som regel automatisk når du installerer netkortet.

Mine maskiner starter lynhurtigt op med sådan en opsætning.

   Venlig hilsen
      Henrik