Switchbox - erfaringer søges
Fra : Anders Keldsen

Dato : 06-06-01 13:27

Hejsa

Jeg skal bruge en switchbox. Jeg har 3 computere og vil dele skærm, mus og
tastatur.

Jeg har hørt rygter om at man mister opløsning ved de billige, og at musen
forsvinder fra tid til anden når man skifter.

En af computerne skal bruges til afspilning af film såvel som spilning af
spil. Er der nogen der har erfaringer med sådanne, hvad kan i anbefale?

mvh Anders

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 06-06-01 13:59

"Anders Keldsen" <anders@keldsen.net> wrote in message
> [...]
>
> En af computerne skal bruges til afspilning af film såvel som spilning af
> spil. Er der nogen der har erfaringer med sådanne, hvad kan i anbefale?

Hej Anders,

For en times tid hentede jeg en 4 ports automatisk swich (Masterview+ CS-114
købt hos Danbit) henne i vores indkøbsafdeling.
Ned at ligge på knæ, flytte kabler osv. Det store øjeblik oprandt - strøm
på - første store skuffelse var at den ikke kunne kende min Logitech 4 knaps
optiske mus - knap 4 virkede ikke.
Efter 15 min. kørsel med dyret hang mus og tastatur, og de kunne ikke ikke
resettes ved at trykke på de to knapper som beskrevet i manualen.
Ned at ligge på knæ, flytte kabler osv - pakke switchbox ind igen - hen og
aflevere den hos vores indkøber, som heldigvis er sød

Skærmen prøvede jeg slet ikke på at køre igennem switchboxen, min 21" skærm
har heldigvis 2 indgange, og jeg har set flere switchboxløsninger som ser
uldne ud når man bevæger sig over 1024*768 ved 60 Hz.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Anders Keldsen

Dato : 06-06-01 16:45

Jeg ser frem til at høre mere om dine erfaringer.

Anders

Fra : Kim Jensen

Dato : 06-06-01 14:28

On Wed, 6 Jun 2001 14:26:48 +0200, "Anders Keldsen" <anders@keldsen.net> wrote:

>Jeg skal bruge en switchbox. Jeg har 3 computere og vil dele skærm, mus og
>tastatur.

>Jeg har hørt rygter om at man mister opløsning ved de billige,

Det er Ikke alle, som er tilfredse med billedkvaliteten
på manuelle / mekaniske switchboxe.

>og at musen forsvinder fra tid til anden når man skifter.

Det kan undgåes på en manuel el. elektronisk switchbox med indbygget emulering.

>En af computerne skal bruges til afspilning af film såvel som spilning af
>spil. Er der nogen der har erfaringer med sådanne, hvad kan i anbefale?

F.eks. ATEN CS-914.

www.aten.com.tw

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Kristian Poulsen

Dato : 06-06-01 17:32

Hej

"Anders Keldsen" <anders@keldsen.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En af computerne skal bruges til afspilning af film såvel som spilning af
> spil. Er der nogen der har erfaringer med sådanne, hvad kan i anbefale?

På arbejdet har jeg en 4 ports switchbox, og det funker fino. desværre kan
jeg ikke huske mærket af den. I serverrummet har vi en 8 og 16 ports og det
virker også fortræffeligt

Fra : Kristian Poulsen

Dato : 07-06-01 19:30

Den Switchbox jeg har erfaringer med er en scout

Fra : Peter Olsen

Dato : 06-06-01 21:42

Du kunne vælge at benytte dig af et klient program som VNC. Så kan du styre
de andre computere fra den primære som sad du ved den. Og så er det lidt
blæret at se musen flytte sig rundt på den computer du styrer! ;)

--

Peter Olsen
olsen@worldonline.dk

Fra : Anders Keldsen

Dato : 06-06-01 21:59

Jeg prøvet VNC, men jeg har erfaret at det 'hakker' engang imellem, og der
opstår altid situationer hvor man skal have en skærm på (som f.eks. når
windows skal geninstalleres).

VNC kræver desuden også at den computer med skærmen tilsluttet er tændt for
at kunne benytte de andre.

Et andet aspekt er at jeg gerne vil være uafhængig af styresystemer.

mvh Anders

Fra : Henrik Bach Gravesen

Dato : 08-07-01 22:30

Jeg bruger elektroniske switchboxe fra Blackbox. De har ikke support
for specielle mus, men billedkvaliteten er helt i top (kører selv
1600x1200 i 80Hz gennem en 4-ports switch uden uld).

Eneste negative er prisen...

Find dem her: www.blackbox.dk

Mvh. Henrik