hjælp til min windows server :-D
Fra : Tim Larsen

Dato : 03-09-05 17:07

hej jeg er hardcore windows bruger .... og der er jeg lidt ked af ....
jeg har kigget på linux....og jeg vil gerne prøve med min server først .....
den skal ikke kunne noget ud over at tænde ...ftp... http og måske fjern
bruger ...
det er til en gammel duel p2 bundkort med to p3 450 .....jeg har linux
firewall(smoothwall) nu så det er ikke helt slemt med mig ...
jeg var inde på red hat og kigge men jeg kunne ikke se mig ud af hvad for en
fil jeg skulle hente .....
kan i give mig et link til noget jeg kan bruge (helst på dk da jeg ikke er
så god til eng men kan godt det tager bare dobbelt så lang tid )
M.V.H. Tim Larsen

Fra : COZ

Dato : 03-09-05 22:26

Tim Larsen wrote:
> [...]
> kan i give mig et link til noget jeg kan bruge (helst på dk da jeg ikke er
> så god til eng men kan godt det tager bare dobbelt så lang tid )

Hent disse og brænd dem med nero...

http://www.klid.dk/pub/fedora/linux/core/4/i386/iso/FC4-i386-disc1.iso
http://www.klid.dk/pub/fedora/linux/core/4/i386/iso/FC4-i386-disc2.iso
http://www.klid.dk/pub/fedora/linux/core/4/i386/iso/FC4-i386-disc3.iso
http://www.klid.dk/pub/fedora/linux/core/4/i386/iso/FC4-i386-disc4.iso

Fra : Tim Larsen

Dato : 04-09-05 10:54

"Claus" <brev@linuxwaves.com> skrev i en meddelelse
> COZ wrote:
>
> Gnuskole er vist ikke helt opdateret til fc4, men er ellers en god guide:
>
> www.gnuskole.dk/bog

hvordan er fendora linux til ny begynder / server .......
jeg menner .... skal jeg låse mig inde i 3mdr. for at finde ud af det

Fra : Claus

Dato : 04-09-05 15:00

Tim Larsen wrote:

> hvordan er fendora linux til ny begynder / server .......
> jeg menner .... skal jeg låse mig inde i 3mdr. for at finde ud af det

Du skal nok først og fremmest synes det er sjovt at beskæftige dig med.
Hvis du bare vil have en server op og køre til dit windows, og helst
ikke bruge mere end en time på det, så vil jeg anbefale SME:

www.contribs.org

Andre vil sige

http://www.clarkconnect.org/
den skulle også være meget let tilgængelig.

SME kræver at du har to netkort i maskinen.

Hilsen Claus

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 04-09-05 16:55

On Sun, 04 Sep 2005 15:59:36 +0200, Claus wrote:

> http://www.clarkconnect.org/
> den skulle også være meget let tilgængelig.

Den kan jeg også anbefale til formålet.

--
Stig