pure-ftpd + mysql, trin-efter-trin guide?
Fra : |-| e n n i n g

Dato : 30-08-05 22:43

Hej,

Jeg har lige fået købt mig en dejlig lille server, til privat brug.
Jeg vil gerne lære at få sat en ftp server ( pureftpd ), som skal bruge
MySQL db som sin bruger "tabel".
Jeg kan derefter godt selv fikse lidt php til styring af MySQL'en.

Men det bare lige selve ftpd'en og opsætning jeg kunne bruge lidt hjælpe
til :S

PS. Også en bruger der skal kunne tilgå /var/www som hans $HOME, med
skrive adgang og det hele.

Håber der nogen der kan hjælpe!

mvh
- henning

Fra : Thomas Skou

Dato : 01-09-05 07:23

> [...]
> Jeg kan derefter godt selv fikse lidt php til styring af MySQL'en.
>
> Men det bare lige selve ftpd'en og opsætning jeg kunne bruge lidt hjælpe

Har du læst dokumentationen:
http://www.pureftpd.org/README

og for MySQL support:
http://www.pureftpd.org/README.MySQL