Hjælp, Jeg brænder Coastere i Ubuntu!
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 26-08-05 13:40

Jeg har lige ødelagt 2 DVD skiver i et forsøg på at brænde en ISO til
dvd skive. Jeg har forsøgt med både k3b og GnomeBaker begge ødelagde
DVD skiven.

Er der nogle tips til hvad der kan være galt i min opsætning?

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 26-08-05 13:43

Jeg glemte at tilføje at jeg brænder i laveste hastighed for mit drev
(2X) og med kvalitets-medier (Verbatim).

Fra : Peter Mogensen

Dato : 26-08-05 13:46

Thomas Jespersen wrote:
> Er der nogle tips til hvad der kan være galt i min opsætning?

Hvordan skulle nogen være i stand til at svare på det. Du har jo ikke
fortalt noget om din opsætning.

Peter

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 26-08-05 13:50

On Fri, 26 Aug 2005 14:46:07 +0200, Peter Mogensen wrote:

> Hvordan skulle nogen være i stand til at svare på det. Du har jo ikke
> fortalt noget om din opsætning.

Tja, hvad vil i vide?

Hoary (Ubuntu), rimelig standardinstallation, pånær de brændeprogrammer
jeg har forsøgt at installere.

NEC3520A DVD-brænder, AMD64 udgaven af OS'et forøvrigt.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 26-08-05 13:52

I dk.edb.system.unix, skrev Thomas Jespersen:
> Hoary (Ubuntu), rimelig standardinstallation, pånær de brændeprogrammer
> jeg har forsøgt at installere.

Hvad hvis du prøver fra kommandolinien med cdrecord?

cdrecord -v -eject speed=XX dev=/dev/YY driveropts=burnproof
/sti/til/fil.iso

Byt selv XX og YY ud med passende værdier for dit system.

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-08-05 14:30

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> writes:

> Jeg har lige ødelagt 2 DVD skiver i et forsøg på at brænde en ISO til

Stemmer MD5 summen?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 26-08-05 14:34

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> writes:

> Stemmer MD5 summen?

Og definer "ødelagt". Det sker forholdsvis let at man kommer til at
brænde en skive med kun et directory med kun en fil i, nemlig
ISO'en...

Fra : Arne Jørgensen

Dato : 26-08-05 15:19

Thomas Jespersen wrote:

> [...]
> DVD skiven.
>
> Er der nogle tips til hvad der kan være galt i min opsætning?

Jeg ved ikke on det hjælper på brænding men DMA er ikke normalt slået til
for cd/dvd drev i ubuntu, kik på https://wiki.ubuntu.com/DMA .Da jeg slog
DMA til kunne jeg afspille DVD'er

MVH
Arne

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 27-08-05 19:51

On Fri, 26 Aug 2005 14:40:11 +0200, Thomas Jespersen wrote:

> Er der nogle tips til hvad der kan være galt i min opsætning?

Nå, jeg prøvede under Windows, og den brændte også coastere i Nero.
Så jeg tror det er skiverne der ikke er så glade for mit drev.

Tak for hjælpen alligevel.