PAM ikke-autentisering
Fra : Soren Kuula

Dato : 25-08-05 23:58

Hejsa,

Nu har jeg tilfaeldigvis set at RH Core 3 + andres irreterinde feature
med at skulle have root-login bare for at skifte til et andet
keyboardlayout er styret af:

/etc/pam.d/system-config-keyboard

som rummer:

#%PAM-1.0
auth sufficient   pam_rootok.so
auth sufficient   pam_timestamp.so
auth required   pam_stack.so service=system-auth
session required   pam_permit.so
session optional   pam_xauth.so
session optional   pam_timestamp.so
account required   pam_permit.so

Spm. er num hvordan faar jeg den til bare at acceptere hvadsomhelst?
Den gik ikke bare med at slette filen :)

Alle de tutorials mv jeg kan finde om det handler om at programmere imod
PAM eller om at goere systemet sikrere. Men jer er altsaa ikke bange for
at jeg selv skifter kbd. layout :)

MVH
Soren, forhaabentlig snart med o+/ , ikke o...
(jeg har altsaa root login, det er en sag om ikke at faa brug for det
for at skifte kbd layout)

Fra : Soren Kuula

Dato : 26-08-05 00:28

Soren Kuula wrote:
> Hejsa,
Hej mej,

auth required   pam_permit.so
session required   pam_permit.so
account required   pam_permit.so

Frem og tilbage, Taunus og kage, det her duer vist...

MVH
Søren

Fra : Kent Friis

Dato : 26-08-05 17:59

Den Fri, 26 Aug 2005 00:57:54 +0200 skrev Soren Kuula:
> [...]
> keyboardlayout er styret af:
>
> (jeg har altsaa root login, det er en sag om ikke at faa brug for det

Hvor stort et problem er det lige? At skifte keyboard-layout for
en bruger, eller for den nuværende session kræver ikke root, det er
kun for at ændre den permanent. Og hvor tit har man lige brug for
at skifte keyboard-layout permanent?

Mvh
Kent

Fra : Soren Kuula

Dato : 26-08-05 20:20

Kent Friis wrote:
> [...]
> en bruger, eller for den nuværende session kræver ikke root, det er
> kun for at ændre den permanent. Og hvor tit har man lige brug for

Hej, hvordan gør du det?

Fedora Core 4, Gnome.

MVH
Søren

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 26-08-05 20:51

Soren Kuula <dongfang@dongfang.dk> writes:

> Hej, hvordan gør du det?
>
> Fedora Core 4, Gnome.

Desktop, Preferences, Keyboard, ....

Fra : Soren Kuula

Dato : 28-08-05 01:37

Hejsa
> Desktop, Preferences, Keyboard, ....

Hoho, jeg har da helt glemt den. I den sidste Linux jeg havde, kunne en
ikke andet end at stille repeat delay + hastighed.

MVH
Søren