Udlån af Linux på biblioteker?
Fra : Johan Andersen

Dato : 24-08-05 15:02

Hej,

Jeg spurgte på mit bibliotek, om de havde software til udlån, men nej.
Er der nogen, der kender til eksempler på offentlige biblioteker, der
udlåner software?

Jeg synes det ville være oplagt for et bibliotek at have CD'er og DVD'er
med shareware, freeware og open-source-software til udlån. Det ville
være lidt som et mirror-site, blot i den fysiske verden.

Eller i stedet for udlån kunne man komme med en tom skive, og brænde det
software, man havde brug for.

Dette skulle ikke være begrænset til Unix-software, men min umiddelbare
interesse var muligheden for at kunne hente Linux på biblioteket.

Mvh
Johan

Fra : Kent Friis

Dato : 24-08-05 17:17

Den Wed, 24 Aug 2005 16:02:08 +0200 skrev Johan Andersen:
> [...]
> med shareware, freeware og open-source-software til udlån. Det ville
> være lidt som et mirror-site, blot i den fysiske verden.

Jeg har set flere bøger med tilhørende CD. Heriblandt en tyk bog
om Linux, sammen med en slackware CD (der er sikkert nogen der kan
huske titlen bare ud fra den beskrivelse).

> Eller i stedet for udlån kunne man komme med en tom skive, og brænde det
> software, man havde brug for.

Det kunne man på Esbjerg bibliotek engang i '96-98 (jeg har ikke været
der siden), dog med disketter.

Mvh
Kent

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-08-05 18:32

Kent Friis explained :

> Det kunne man på Esbjerg bibliotek engang i '96-98 (jeg har ikke været
> der siden), dog med disketter.

Det er i hvert fald ikke rigtig noget de reklamerer med hvis de stadig
har den slags tilbud. Til gengæld kan man låne både programmer og spil
(ikke shareware eller freeware) på CD rom skiver, også forholdsvis nye
spil (2004).

Fra : Kent Friis

Dato : 24-08-05 18:37

Den Wed, 24 Aug 2005 19:32:10 +0200 skrev Henrik Stidsen:
> [...]
> har den slags tilbud. Til gengæld kan man låne både programmer og spil
> (ikke shareware eller freeware) på CD rom skiver, også forholdsvis nye

De havde et par PC'er stående til formålet dengang.

Mvh
Kent

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-08-05 19:00

Kent Friis formulated on onsdag :

> De havde et par PC'er stående til formålet dengang.

Nu til dags har de vist ikke engang PC'er til generel net surf - enten
kun til bibliotekets database, email eller "informationssøgning"
(hvilket en bibliotekar gjorde mig opmærksom på ikke omfattede chat og
email!). Så jeg tvivler på de har noget med softwarekopiering.

Fra : Kent Friis

Dato : 24-08-05 19:01

Den Wed, 24 Aug 2005 19:59:36 +0200 skrev Henrik Stidsen:
> [...]
> (hvilket en bibliotekar gjorde mig opmærksom på ikke omfattede chat og
> email!). Så jeg tvivler på de har noget med softwarekopiering.

Jamen dog, det lyder som om det går tilbage for dem... Om 50 år har
de nok heller ikke bøger længere, men kun skrift-ruller, stentavler
og lignende

Mvh
Kent

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-08-05 19:39

Kent Friis wrote on 24-08-2005 :

> Jamen dog, det lyder som om det går tilbage for dem... Om 50 år har
> de nok heller ikke bøger længere, men kun skrift-ruller, stentavler
> og lignende

Man skulle tro det - de har dog fået systemet så brugerne selv kan låne
og aflevere bøgerne uden indblanding fra personalet så lidt fremskridt
sker der dog.

Fra : Johan Andersen

Dato : 24-08-05 19:15

Kent Friis wrote:

> Jeg har set flere bøger med tilhørende CD. Heriblandt en tyk bog
> om Linux, sammen med en slackware CD (der er sikkert nogen der kan
> huske titlen bare ud fra den beskrivelse).

Sådan tror jeg også det er her i Aalborg.
Men det var nu seperat udlån af software, jeg havde i tankerne.

Mvh
Johan

Fra : Peter Makholm

Dato : 24-08-05 17:25

Johan Andersen <REMOVEusenetNOSPAM@stofanet.dk> writes:

> Jeg spurgte på mit bibliotek, om de havde software til udlån, men nej.
> Er der nogen, der kender til eksempler på offentlige biblioteker, der
> udlåner software?

Rødovre Bibliotek udlåner vist kommercielt software, primært spil men
vist også nogle ikke-spil. Jeg ser ikke på det da jeg ikke gå ud fra
at det er noget jeg kan bruge.

I begyndelsen af 90'erne havde Herlev-Bibliotekerne "The PC-SIG
encyclopedia of shareware" med tilhørende CD. Så kunne man bestille
disketter hvor de havde kopieret et af shareware-programmerne over på
(mod betaling for floppyen).

Mellem 1988 og 1999(?) havde Københavns Kommune et
IT-specialbibliotek, Databiblioteket, i Ravnsborggade. Da jeg kom der
i starten af 90'erne udlånte de Shareware og jeg har et vagt minde om
at de også havde maskiner så man kunne kopiere over på egne disketter
med det samme.

Jeg mener også det har været udbredt at hvis man lånte et nummer af
Alt om data eller et hefte fra Globe hvor der fulgte en cd med, så
kunne man låne den med. Men der har vist også været noget tvivl om
hvorvidt bibliotekerne måtte det. (Jeg har aldrig intereseret mig for
AOD og Globes Red Hat 6.0 cd har jeg heller ikke været interesseret i)

> Jeg synes det ville være oplagt for et bibliotek at have CD'er og DVD'er
> med shareware, freeware og open-source-software til udlån. Det ville
> være lidt som et mirror-site, blot i den fysiske verden.

Ptjooo, generelt finder jeg det ikke oplagt at biblioteket skal lege
mirror af internettet.

--
Peter Makholm | One thing you do is prevent good software from
peter@makholm.net | being written. Who can afford to do professional

Fra : Johan Andersen

Dato : 24-08-05 19:31

Peter Makholm wrote:

> Rødovre Bibliotek udlåner vist kommercielt software, primært spil men
> vist også nogle ikke-spil. Jeg ser ikke på det da jeg ikke gå ud fra
> at det er noget jeg kan bruge.

Jeg tror nok, de også udlåner spil her i Aalborg, men det har jeg heller
ikke så meget brug for.

<Haps: Eksempler på af biblioteker har udlånt software>

> Ptjooo, generelt finder jeg det ikke oplagt at biblioteket skal lege
> mirror af internettet.

Jeg synes da, det må være i samfundets interesse at udbrede fri
software.
Hvis man kunne låne en CD på biblioteket, tror jeg det ville være
lettere at gå igang med for mange.
Men jeg kan se et problem, hvis et bibliotek udlåner software på CD,
nemlig at den hurtigt bliver forældet og at der løbende kommer
opdateringer.
Så en frisk-bagt CD vil være bedre.

Hvis man har en hurtig internet-forbindelse og ikke betaler for meget pr
Mega-byte, kan man jo bare down-load'e direkte, men for mange er "the
last mile" hjem til stuen en flaskehals.

Mvh
Johan

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 25-08-05 08:42

> [...]
> software.
> Hvis man kunne låne en CD på biblioteket, tror jeg det ville være

Så skal forfatterne vel også have deres del af biblitekspengene. Men det er
tit svært at finde forfatterne til Open Source software.

> Men jeg kan se et problem, hvis et bibliotek udlåner software på CD,
> nemlig at den hurtigt bliver forældet og at der løbende kommer
> opdateringer.

Det gør ikke så meget. BiblioteksCDere bliver hurtigt ridsede og skal så
alligevel fornyes.

Niels Dybdahl

Fra : Jesper Krogh

Dato : 25-08-05 08:47

I dk.edb.system.unix, skrev Niels Dybdahl:

> Det gør ikke så meget. BiblioteksCDere bliver hurtigt ridsede og skal så
> alligevel fornyes.

Næh, de skulle såmænd bare have en http://www.freedomtoaster.org

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Claus U

Dato : 24-08-05 19:05

Johan Andersen skrev:

> Jeg spurgte på mit bibliotek, om de havde software til udlån, men nej.
> Er der nogen, der kender til eksempler på offentlige biblioteker, der
> udlåner software?

Jeg håber ikke, at det var på et af københavns kommunes biblioteker du
spurgte! <http://makeashorterlink.com/?W1B052CAB> Hvis du bor udenfor
København kan du benytte <bibliotek.dk> til at bestille. (godt nok en
gammel version)

I København har du muligheden for at download alt hvad der er lovligt og
brænde det på en cd-rom. Men det kræver jo, at du ved hvad du ønsker.
<ftp://ftp.belnet.be/mirror/ftp.suse.com/suse/i386/9.3/iso>
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : Johan Andersen

Dato : 24-08-05 19:44

Claus U wrote:

> Jeg håber ikke, at det var på et af københavns kommunes biblioteker du
> spurgte! <http://makeashorterlink.com/?W1B052CAB>

Min antikke browser kan desværre ikke vise denne side korrekt.
Jeg bor i Aalborg, og spurgte på hovedbiblioteket.

> København kan du benytte <bibliotek.dk> til at bestille. (godt nok en
> gammel version)
>
> I København har du muligheden for at download alt hvad der er lovligt og
> brænde det på en cd-rom.

Man kan også down-load'e i Aalborg, men jeg er ikke klar over om man kan
brænde end CD eller DVD. Det skulle jeg vist have checket først.

Jeg kommer til at tænke på, om der ikke ville være et marked for en
kommerciel CD/DVD-brænde-service? Hvis alternativet er en dyr eller
langsom down-load, ville jeg f.eks. gerne betale et firma for at brænde
en frisk Debian og andet software. Om man så selv skal komme med
skiverne eller hvordan ved jeg ikke. Betaler firmaer afgift på tomme CD-
og DVD-skiver?
Nå, jeg bevæger mig vist udenfor gruppens område.

Mvh
Johan

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 24-08-05 19:50

On Wed, 24 Aug 2005 20:43:30 +0200, Johan wrote:

> [...]
> kommerciel CD/DVD-brænde-service? Hvis alternativet er en dyr eller
> langsom down-load, ville jeg f.eks. gerne betale et firma for at brænde

Ligesom hos <http://www.linuxpusher.dk/> eller hva'?

Mvh.

--
"I wanted a computer, not a glorified fruit machine." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-08-05 20:24

Johan Andersen <REMOVEusenetNOSPAM@stofanet.dk> skrev 2005-08-24:
> Hej,
>
> Jeg spurgte på mit bibliotek, om de havde software til udlån, men nej.
> Er der nogen, der kender til eksempler på offentlige biblioteker, der
> udlåner software?

Nørrebro og KBH hovedbibliotek.

De har både spil, programmer og linux distroer.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Henrik Blunck

Dato : 24-08-05 21:06

Johan Andersen skrev Onsdag den 24. august 2005 16:02 i beskeden
<430C7DE0.6A1AD29F@stofanet.dk> i gruppen dk.edb.system.unix:
> [...]
> med shareware, freeware og open-source-software til udlån. Det ville
> være lidt som et mirror-site, blot i den fysiske verden.
<...>
> Dette skulle ikke være begrænset til Unix-software, men min umiddelbare
> interesse var muligheden for at kunne hente Linux på biblioteket.

Ideen er såmænd god nok - der er nok bare ikke økonomi i et sådant projekt,
for det er faktisk dyrere at tage et par timer på en netcafé for at hente
iso'er til Linux og downloade for at brænde end at bestille dem direkte
online...

Henrik Blunck
Vil du vide mere om Linux - http://www.linux-svar.dk
Oversættelse af manualer m.v. - http://www.ikt-strategi.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 24-08-05 21:23

Den Wed, 24 Aug 2005 22:05:48 +0200 skrev Henrik Blunck:
> [...]
> for det er faktisk dyrere at tage et par timer på en netcafé for at hente
> iso'er til Linux og downloade for at brænde end at bestille dem direkte

Har der nogensinde været økonomi i at købe millioner af bøger, stille
dem op på hylder, låne dem ud samt sortere dem og stille dem op på de
rigtige hylder igen når de kommer tilbage?

Mvh
Kent

Fra : Johan Andersen

Dato : 24-08-05 21:52

Kent Friis wrote:

> Har der nogensinde været økonomi i at købe millioner af bøger, stille
> dem op på hylder, låne dem ud samt sortere dem og stille dem op på de
> rigtige hylder igen når de kommer tilbage?

LOL!
Men meget værdsat, hvis du spørger mig.
Men det med at låne ud og sortere har de nu "robotter" til nu.
Jeg elsker arbejde.
Jeg kan se på det i timevis!
(især når det er robotter

Mvh
Johan

Fra : Johan Andersen

Dato : 24-08-05 22:04

Adam Sjøgren wrote:

> Ligesom hos <http://www.linuxpusher.dk/> eller hva'?

Eyh allsså, det er jo pinligt, at jeg ikke var opmærksom på dem.
Hvorfor har du ikke fortalt mig det før?? :-}
Det er jo en genial ide, at hente noget gratis, og sælge 2xDVD for 140
kr. ...
Hvorfor kom jeg ikke først med den ide?

Men hvorfor koster en Debian 140-260 kr (hhv. 2xDVD og 13xCD), når en
Ubuntu (skønt afrikansk navn) kan erhverves for 20 kr (skriver tyve
kroner)?
Er det fordi Ubuntu kun fylder 1 CD?

Hvilke alternativer er der til denne pusher?
("Pusher": Køb noget til 10,-/g og sælg det til 50,-/g...)

Mvh
Johan

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-08-05 23:01

Johan Andersen <REMOVEusenetNOSPAM@stofanet.dk> writes:

> Hvilke alternativer er der til denne pusher?

Kender du nogen med ADSL og en brænder?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Johan Andersen

Dato : 24-08-05 23:57

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Kender du nogen med ADSL og en brænder?

Jeg kender en med Stofanet men uden brænder...
Tak for hint'et!

Mvh
Johan

Fra : ASKF

Dato : 31-08-05 04:25

Johan Andersen ytrede sig i <430CFB31.6A0911D4@stofanet.dk> med dette:

>Jeg kender en med Stofanet men uden brænder...
>Tak for hint'et!

Da du bor i Aalborg kan jeg godt være behjælpelig med at downloade og
brænde for dig - jeg bor i Nr. Tranders.

Jeg tager dog på en forlænget weekendtur torsdag, men det forhindrer mig
jo ikke i at sætte maskinen til at hente noget hjem, så du kan få det på
mandag (er nok for bombet søndag aften, efter tre dage med de gamle
studiekammerater).
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 25-08-05 00:01

On Wed, 24 Aug 2005 23:04:10 +0200, Johan Andersen wrote:

> Det er jo en genial ide, at hente noget gratis, og sælge 2xDVD
> for 140 kr. ... Hvorfor kom jeg ikke først med den ide?

Det er jo et relativt frit land, så der er mulighed for at starte
din egen pusher-shop, som sælger til lavere priser

> Men hvorfor koster en Debian 140-260 kr (hhv. 2xDVD og 13xCD), når en
> Ubuntu (skønt afrikansk navn) kan erhverves for 20 kr (skriver tyve
> kroner)? Er det fordi Ubuntu kun fylder 1 CD?

Jeps, Ubuntu er en enkelt CD. Jeg gætter iøvrigt på at
DVD-priserne falder en del, hvis der sker den der
afgiftsnedsættelse på brændbare DVD'ere, som de nævner i medierne
for tiden.

> Hvilke alternativer er der til denne pusher?

Han var for dyr, syntes du? Ubuntu sender dig CD'ere, hvis du
beder dem om det. De betaler både CD'ere og forsendelse, så det
burde være til at leve med.

http://shipit.ubuntulinux.org/

> ("Pusher": Køb noget til 10,-/g og sælg det til 50,-/g...)

linuxpusher.dk er en fin service med vældigt rimelige priser.

--
Stig

Fra : Johan Andersen

Dato : 25-08-05 00:57

Stig H. Jacobsen wrote:

> linuxpusher.dk er en fin service med vældigt rimelige priser.

OK. Måske var jeg lidt for hurtig på aftrækkeren
Jeg sætter i hvert fald pris på at der findes en service som
linuxpusher, og de er nu "bogmærket".
Tak for link!

Mvh
Johan

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-08-05 18:17

Stig H. Jacobsen skrev i dk.edb.system.unix:

> Jeg gætter iøvrigt på at
> DVD-priserne falder en del, hvis der sker den der
> afgiftsnedsættelse på brændbare DVD'ere, som de nævner i medierne
> for tiden.

Kan en biks som linuxpuser, ikke købe CD/DVD afgiftfrit?

Ivar Madsen
Hjælp til med at få overblik over CC's ADSL priser efter 22/7. på
http://milli.dk/index.php/CC_priser_post22072005/ !!! NY SIDE !!!

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 24-08-05 23:45

On Wed, 24 Aug 2005 23:04:10 +0200, Johan wrote:

> Eyh allsså, det er jo pinligt, at jeg ikke var opmærksom på dem.
> Hvorfor har du ikke fortalt mig det før?? :-}

Det er ikke den store nyhed.

> Det er jo en genial ide, at hente noget gratis, og sælge 2xDVD for 140
> kr. ...

Uhm, har du hørt den om at tid, arbejde og cd/dvd-medier ikke er
gratis?

Men hvis du synes 20 kr. for at nogen bruger tid på at download'e en
cd-iso, brænde den for dig og sende den til dig, så kan du jo lade
være med at handle dér.

> Hvorfor kom jeg ikke først med den ide?

Well...

> Men hvorfor koster en Debian 140-260 kr (hhv. 2xDVD og 13xCD), når en
> Ubuntu (skønt afrikansk navn) kan erhverves for 20 kr (skriver tyve
> kroner)?
> Er det fordi Ubuntu kun fylder 1 CD?

Mon ikke?

> Hvilke alternativer er der til denne pusher?

Jeg kender ikke umiddelbart nogen (danske).

Hvis du synes det lyder som noget man bliver millionær af kan du jo
starte en konkurrent selv?

Mvh.

Adam, der intet har med linuxpusher.dk at gøre - jeg har ikke
engang handlet der. Men jeg synes det er en fin service at
ku' købe en brændt cd med whatever-distribution for 20 kr.
- for dem som ikke har fri netadgang/styr på at brænde cd'er.

--
"It's just been halloween. I have my Bob Dylan-mask Adam Sjøgren
on. I'm masquerading." asjo@koldfront.dk

Fra : Johan Andersen

Dato : 25-08-05 00:02

Adam Sjøgren wrote:

> [...]
>
> Men hvis du synes 20 kr. for at nogen bruger tid på at download'e en
> cd-iso, brænde den for dig og sende den til dig, så kan du jo lade

20 kr er da helt fint for ikke at sige billigt, men 140 for 2xDVD synes
jeg er lidt dyrt.
Men det kommer selvfølgelig an på, hvor meget de skal betale i afgift.

> Adam, der intet har med linuxpusher.dk at gøre - jeg har ikke
> engang handlet der. Men jeg synes det er en fin service at
> ku' købe en brændt cd med whatever-distribution for 20 kr.

Enig!

Mvh
Johan

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 25-08-05 11:54

Johan Andersen <REMOVEusenetNOSPAM@stofanet.dk> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> 20 kr er da helt fint for ikke at sige billigt, men 140 for 2xDVD synes
> jeg er lidt dyrt.

Nu er DVD'er jo en del dyrere end CD'er medmindre man køber dem i
Tyskland - men det kan linuxpusher næppe forsvare uden at betale told
og moms, som vi andre almindelige mennesker typisk slipper uden om...

/Rasmus

A computer without Windows is like a chocolate cake without mustard.
----------------------------------------------[ moffe at zz9 dot dk ] --

Fra : Martin Hansen

Dato : 26-08-05 14:47

Johan Andersen wrote:

> Hej,
>
> Jeg spurgte på mit bibliotek, om de havde software til udlån, men nej.
> Er der nogen, der kender til eksempler på offentlige biblioteker, der
> udlåner software?
På Sønderborg bibliotek står der ubuntu cd'r til at tage med hjem.
Der er Alslug der sørger for dem, alslug har også et distrobibliotek, hvor
man kan låne en del forskellige distroer. Kan man ikke hente dem selv kan
man sende en frankeret kuvert, se mere på
http://alslug.dk/distro/index_html

Det kræves normalt at man er medlem, med medlemskab er gratis.

--
Med venlig hilsen/mojn/regards
Martin Hansen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-08-05 15:59

Martin Hansen <mah@cccfsi.dk> writes:

> På Sønderborg bibliotek står der ubuntu cd'r til at tage med hjem.
> Der er Alslug der sørger for dem, alslug har også et distrobibliotek, hvor

Det var da en rigtig god ide.

Det vil jeg tage op med det lokale bibliotek.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Johan Andersen

Dato : 29-08-05 23:52

Martin Hansen wrote:

> På Sønderborg bibliotek står der ubuntu cd'r til at tage med hjem.
> Der er Alslug der sørger for dem, alslug har også et distrobibliotek, hvor
> man kan låne en del forskellige distroer. Kan man ikke hente dem selv kan

Det var noget i den stil, jeg havde forestillet mig.
Njlug, hvad siger I til den ide? (Hvis der er nogle "nørrejyder" der
lytter med...

Hvis "LUG"'en alligevel har div. open source til download, hvorfor så
ikke gøre det bredt tilgængeligt via biblioteket?

Mvh
Johan

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 27-08-05 10:19

Ivar Madsen <spam.news.cc@milli.dk> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> Kan en biks som linuxpuser, ikke købe CD/DVD afgiftfrit?

Jeg føler mig ret overbevist om, at de ikke kan importere dem fra
Tyskland uden at der bliver lagt moms og told på.

Afgifterne er mildest talt tåbelige for sådan en butik, der som
bekendt på ingen måde skader musik- og filmindustrien - men jeg føler
mig ret overbevist om, at afgiften er "på alle medier" og ikke
undtaget for medier, der bruges til andre formål end de, der ligger
til grund for afgiften.

/Rasmus

When is it time to reinstall an operation system?
- When booted, the computer prints "Starting Windows..."
----------------------------------------------[ moffe at zz9 dot dk ] --

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-08-05 10:38

On Sat, 27 Aug 2005 11:19:03 +0200, Rasmus Bøg Hansen wrote:

> [...]
> mig ret overbevist om, at afgiften er "på alle medier" og ikke
> undtaget for medier, der bruges til andre formål end de, der ligger
Virksomheder kan få refunderet afgiften på cd/dvd, de ligger programmer
på, og videresælger. De skal dog registrere sig hos Copydan, og lave et
regnskab en gang om året over deres forbrug. Denne regel gælder dog
ikke, hvis de videresælger blanke medier, men altså kun videresalg af
brændte medier. Dette er med garanti 100% korrekt, da jeg har fået det
fortalt af min kæreste - det er hende, der håndtere ordningen hos
Copydan

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Johan Andersen

Dato : 29-08-05 23:39

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> brændte medier. Dette er med garanti 100% korrekt, da jeg har fået det
> fortalt af min kæreste - det er hende, der håndtere ordningen hos

Kan du ikke hviske hende søde ord om Linux og open source ??

Jeg skrev til "pusheren" for at høre, om afgiftsnedsættelserne på blanke
medier ville påvirke hans priser, men jeg har ikke hørt noget fra ham
endnu.

Mvh
Johan

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-08-05 01:26

On Tue, 30 Aug 2005 00:39:00 +0200, Johan Andersen wrote:

> Kan du ikke hviske hende søde ord om Linux og open source ??

Hun er jo blot sat til at forvalte ordningen, og har ingen indflydelse på
ordningens lovmæssige udformning. Det er vist mest Brian M og
bestyrelsen, du skal hviske i ørene

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 27-08-05 10:50

Michael Rasmussen <mir@miras.org> hit the keyboard.
> [...]

> brændte medier. Dette er med garanti 100% korrekt, da jeg har fået det
> fortalt af min kæreste - det er hende, der håndtere ordningen hos

Tak for rettelsen - jeg ville ellers ikke tro at den slags afgifter
var fleksible nok

/Rasmus

Expect the unexpected.
- HitchHikers Guide to the Galaxy, Douglas Adams
----------------------------------------------[ moffe at zz9 dot dk ] --

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-08-05 14:52

Rasmus Bøg Hansen skrev i dk.edb.system.unix:

> Tak for rettelsen - jeg ville ellers ikke tro at den slags afgifter
> var fleksible nok

Jeg kender en der er i filmindustrien, han får dem også uden afgift, og til
næsten ingen penge.
Nej han vil ikke sælge så meget som en brugt skive, heller knække den, og
smide den ud, hvis det opdages at han sælger brændbare skiver, så mister
han retten til at købe dem afgiftfrit.
Det er derfor jeg formode at linuxpusheren kan købe dem uden afgift,,,