Hvilket newsreaderprogram?
Fra : Lyrik

Dato : 21-08-05 16:37

Hvis jeg skal køre Ubuntu for eksempel, så er det vigtigste for mig at
newsreaderprogrammet er brugbart og at det er der.

kan nogen sige hvad det hedder? Hvad bruger i som skriver på news selv?

Hilsen
Jens

Fra : Kent Friis

Dato : 21-08-05 16:46

Den Sun, 21 Aug 2005 17:36:46 +0200 skrev Lyrik:
> Hvis jeg skal køre Ubuntu for eksempel, så er det vigtigste for mig at
> newsreaderprogrammet er brugbart og at det er der.
>
> kan nogen sige hvad det hedder? Hvad bruger i som skriver på news selv?

Jeg bruger Slrn.

Der er masser af newsreadere, og hvis du fortæller lidt om hvad
*du* forventer af en newsreader, kan det være folk kan hjælpe med at
finde ud af hvilken der er bedst egnet til netop dine behov.

(Hører spørgsmålet iøvrigt ikke til i .mail+news?)

Mvh
Kent

Fra : Jesper Krogh

Dato : 21-08-05 17:07

I dk.edb.system.unix, skrev Lyrik:
> Hvis jeg skal køre Ubuntu for eksempel, så er det vigtigste for mig at
> newsreaderprogrammet er brugbart og at det er der.

Du kan bruger Mozilla Thunderbird.

> kan nogen sige hvad det hedder? Hvad bruger i som skriver på news selv?

slrn, dog er jeg ved at være lidt træt af at mime og quoted-printable
ikke helt bliver vist fornuftigt i den.

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Max Andersen

Dato : 21-08-05 17:24

Lyrik wrote:
> Hvis jeg skal køre Ubuntu for eksempel, så er det vigtigste for mig at
> newsreaderprogrammet er brugbart og at det er der.
>
> kan nogen sige hvad det hedder? Hvad bruger i som skriver på news selv?

Jeg er nok lidt magelig og bruger min thunderbird som news-reader,
mailklient og rss.

Max

Fra : Claus

Dato : 21-08-05 17:43

Lyrik wrote:
> Hvis jeg skal køre Ubuntu for eksempel, så er det vigtigste for mig at
> newsreaderprogrammet er brugbart og at det er der.
> http://www.mozilla.dk/

http://www.mozilla.dk
kan du hente både thunderbird (mail og news) og firefox (browser). De
findes både til linux og windows.

Hilsen Claus

Fra : Jesper Krogh

Dato : 21-08-05 17:50

I dk.edb.system.unix, skrev Claus:

> På http://www.mozilla.dk
> kan du hente både thunderbird (mail og news) og firefox (browser). De
> findes både til linux og windows.

Og under Linux installerer man ikke ved at hente fra <indsæt hjemmeside
her> men via pakkesystemet.

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Claus

Dato : 21-08-05 18:57

Jesper Krogh wrote:
> I dk.edb.system.unix, skrev Claus:

> Og under Linux installerer man ikke ved at hente fra <indsæt hjemmeside
> her> men via pakkesystemet.

Helt enig.

Jeg forsøgte at fortælle lyrik at han kunne prøve den på sin windows først.

Hilsen Claus

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 21-08-05 22:04

Jesper Krogh wrote :

> Og under Linux installerer man ikke ved at hente fra <indsæt hjemmeside
> her> men via pakkesystemet.

Det kommer vel an på hvilken distribution man bruger. Som de fleste
andre Slackware brugere henter jeg da fra <indsæt hjemmeside her> og
installerer.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Sune Vuorela

Dato : 21-08-05 18:14

On 2005-08-21, Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:
> Hvis jeg skal køre Ubuntu for eksempel, så er det vigtigste for mig at
> newsreaderprogrammet er brugbart og at det er der.

Hvis jeg husker dig ret, så skal du gå efter thunderbird, knode eller
pan - og holde dig langt væk fra slrn, gnus og andre med relativt stejl
indlæringskurve.

> kan nogen sige hvad det hedder? Hvad bruger i som skriver på news selv?

slrn

--
Sune

Fra : Lyrik

Dato : 21-08-05 23:16

Sune Vuorela wrote:

> Hvis jeg husker dig ret, så skal du gå efter thunderbird, knode eller
> pan - og holde dig langt væk fra slrn, gnus og andre med relativt stejl
> indlæringskurve.

> slrn

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Tak for svarene. Jeg sidder nu ved Mozilla Thunderbird i windows og
prøver den af.
Jeg kan godt lide den.
Tak fordi du husker mig Sune. Jeg er beæret, selv om du var lige ved
ikke at huske mig.
Windows er efterhånden så plagsom at man er nødt til at lære at stå på
"Linux-ski".
Og det bliver så meget mere nødvendigt i fremtiden hvor windows bliver
endnu mere plagsom.
Forresten-findes der flere end en bittorrentklient til Linux?

Hilsen
Jens

Fra : Sune Vuorela

Dato : 21-08-05 23:25

On 2005-08-21, Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:
> Forresten-findes der flere end en bittorrentklient til Linux?

Masser!

bittorrent startede så vidt jeg husker i linuxverdenen til at udbrede
linux-isoer.

--
Sune

Fra : Allan Joergensen

Dato : 22-08-05 07:23

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> Forresten-findes der flere end en bittorrentklient til Linux?

Ja.

Den bedste (hvis du er til GUI) er efter min mening
http://azureus.sourceforge.net/ (i øvrigt også den bedste til Windows)

Hvis du er konsol er http://www.bittornado.com/ nok svaret (den bruger
jeg i hvert fald selv når jeg ind i mellem lige skal have fat i en eller
anden Linux ISO).

Allan Joergensen

"I am the clipper that trims your hedges" - DarkWing Duck

Fra : Jesper Johnsen

Dato : 23-08-05 12:09

> Tak for svarene. Jeg sidder nu ved Mozilla Thunderbird i windows og
> prøver den af.
> Jeg kan godt lide den.

Jeg startede også med i en længere periode at anvende mozilla firefox og
thunderbird, samt Gaim (messenger og icq) på windows.
på den måde skiftede jeg til linux software lidt efter lidt, så man ikke
startede helt fra bunden af med linux
Skifted til kubuntu her i sidste uge og er fuldt tilfreds, kan alt hvad
man kunne ønske sig, og alt er tilgængelig på brugerfladen som man
kender det fra windows.
Og det er super at alt software er gratis

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 23-08-05 12:20

On Mon, 22 Aug 2005 00:16:17 +0200, Lyrik wrote:

> Tak for svarene. Jeg sidder nu ved Mozilla Thunderbird i windows og
> prøver den af.

Hvis du kommer fra Agent under Windows, vil jeg også anbefale du checker
Pan. Jeg synes den minder lidt om Agent.