ubuntu og trådløs netværk
Fra : Jesper Johnsen

Dato : 19-08-05 19:12

Hardware:

Acces point
Linksys WAP54G
- security mode : WEP
- default transmit key 4
- WEP encryption : 64 bit 10hex
- 4 auto generede nøgler

Netkort:
3 com 11Mbit (med den her fikse antenne til at køre ud og ind)
Monteret i en IBM A31p
(Jeg anvender den driver ubuntu valgte under installationen)

Jeg kan godt få skidtet til at fungere når jeg sender ukrypteret, men
når jeg aktivere krypteringen (i accespointet) kan jeg ikke få
forbindelse, jeg kan godt se accespointet men jeg kan ikke få forbindelse?
Jeg har i KWIFIManageren under
settings -> configurationmanager
indtastet mine fire nøgler og valgt en nøgle som programmet skal bruge
når der oprettes en forbindelse. og selvfølgelig afkrydset at der
anvendes kryptering.
Er der nogle gode forslag

MVH Jesper Johnsen

Fra : torben

Dato : 19-08-05 20:54

Jesper Johnsen wrote:
> [...]
> indtastet mine fire nøgler og valgt en nøgle som programmet skal bruge
> når der oprettes en forbindelse. og selvfølgelig afkrydset at der

Jeg er ikke ekspert i WEP kryptering, men havde et lignende problem.

Jeg kom frem til, at man i 64 bit kun bruger 1 af de 4 nøgler, som
genereres/dannes/skrives af/i access point'et. I configurationen skal
man så angive hvilken en af de fire nøgler man benytter (Dette skal
gøres både på access point og PC'er).

Håber det hjælper.

Torben

Fra : Jesper Johnsen

Dato : 20-08-05 08:53

torben wrote:

> [...]
> genereres/dannes/skrives af/i access point'et. I configurationen skal
> man så angive hvilken en af de fire nøgler man benytter (Dette skal

Det var ikke løsningen på mit problem, har lige tjekket igen for en
sikekrheds skyld.
Er der nogle der ved hvilken type kryptering der anvendes af
KWiFiManager som standard ?
Jeg kan vælge mellem flere typer i mit accespointe

MVH Jesper Johnsen