Installation af RPM på Debian system
Fra : Finn Jensen

Dato : 18-08-05 19:24

Jeg har brug for følgende klient
http://fc-web.supportcenter.dk/client/fcc-5.5.36-1.i586.rpm

Men der findes tilsyneladende ikke nogen "rigtig" deb pakke, så jeg har
forsøgt at installere med ALIEN.

Men jeg får fejlmeddelelsen:-

error while loading shared libraries: libqt.so.1 cannot open shared object

libqt3 er installeret. Nogen ideér til hvordan jeg kommer videre.

Finn

Fra : Jesper Krogh

Dato : 18-08-05 19:27

I dk.edb.system.unix, skrev Finn Jensen:
> [...]
>
> error while loading shared libraries: libqt.so.1 cannot open shared object
>
> libqt3 er installeret. Nogen ideér til hvordan jeg kommer videre.

Prøv med en:

ln -s /usr/lib/libqt.so /usr/lib/libqt.so.1
ldconfig

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-08-05 20:41

On Thu, 18 Aug 2005 18:27:28 +0000, Jesper Krogh wrote:

> Prøv med en:
>
> ln -s /usr/lib/libqt.so /usr/lib/libqt.so.1
> ldconfig
>

> Jesper

Hmm det virkede ikke. Men nu er det i mellemtiden så lykkedes mig at
finde en debian pakke og den virkede umiddelbart. Tak for forsøget

Finn

Fra : Søren Hansen

Dato : 18-08-05 22:42

Den Thu, 18 Aug 2005 21:41:05 +0200. skrev Finn Jensen:
> Hmm det virkede ikke. Men nu er det i mellemtiden så lykkedes mig at
> finde en debian pakke og den virkede umiddelbart. Tak for forsøget

Kunne du poste linket til den, så andre kan få glæde af det også?

--
| Søren Hansen | Linux2Go | http://Linux2Go.dk/ |
| Seniorkonsulent | Lindholmsvej 42, 2. TH | +45 46 90 26 42 |

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-08-05 23:19

On Thu, 18 Aug 2005 23:41:45 +0200, Søren Hansen wrote:

> Kunne du poste linket til den, så andre kan få glæde af det også?
Hvorfor være ydmyg og spørge efter version 5.x, når der findes en
version 7 (rpm, deb, hqx og Mac OSX): http://fc.sd91.bc.ca/FirstClass/

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-08-05 15:24

On Fri, 19 Aug 2005 00:18:47 +0200, Michael Rasmussen wrote:

> Hvorfor være ydmyg og spørge efter version 5.x, når der findes en
> version 7 (rpm, deb, hqx og Mac OSX): http://fc.sd91.bc.ca/FirstClass/

Det var netop linket der kom der. Og grunden til at jeg først prøvede at
bruge 5.5 var at det var det der var på "Århus Amts intranet for
Gymnasier, HF og VUC" hjemmeside. Så Århus amt er
åbenbart meget bagud på linux-fronten...

Finn