Lyd indstillinger gemmes ikke
Fra : Daniel Bielefeldt

Dato : 17-08-05 21:05

Hej,

Jeg har lidt problemer med at min box ikke gemmer mine lydindstillinger.
Hvad kan det skyldes ?

Mine rettigheder skulle være korret i /dev/mixer midi osv...

--
Med Venlig Hilsen / Kind Regards
Daniel Bielefeldt - http://www.bielefeldt.org

Fra : Kent Friis

Dato : 17-08-05 21:28

Den Wed, 17 Aug 2005 22:05:02 +0200 skrev Daniel Bielefeldt:
> Hej,
>
> Jeg har lidt problemer med at min box ikke gemmer mine lydindstillinger.
> Hvad kan det skyldes ?

Er der noget sat op til at gemme dem?

Mvh
Kent

Fra : Daniel Bielefeldt

Dato : 17-08-05 21:37

Kent Friis wrote:
> Er der noget sat op til at gemme dem?

Ikke umiddebart.
Jeg ville tro at når man ændre det i gnome-mixeren, at det så forblev
sådan, når man genstartede maskinen.

Fra : nuno alexandre

Dato : 17-08-05 22:57

Daniel Bielefeldt wrote:

> Ikke umiddebart.
> Jeg ville tro at når man ændre det i gnome-mixeren, at det så forblev
> sådan, når man genstartede maskinen.

prøv:
# alsactl store

--
         nuno alexandre
"Non-free programs are dangerous to you and to your community.

Fra : Daniel Bielefeldt

Dato : 18-08-05 00:00

nuno alexandre wrote:
> prøv:
> # alsactl store

Det er desværre ikke et tool jeg har installeret.
Findes der ikke en måde, hvorpå de settings man nu engang laver i sin
gnome-mixer, bliver gemt. ?

Fra : Kent Friis

Dato : 18-08-05 08:16

Den Thu, 18 Aug 2005 00:59:30 +0200 skrev Daniel Bielefeldt:

> Det er desværre ikke et tool jeg har installeret.
> Findes der ikke en måde, hvorpå de settings man nu engang laver i sin
> gnome-mixer, bliver gemt. ?

Jo, alsactl store.

Mvh
Kent

Fra : nuno alexandre

Dato : 18-08-05 18:27

Daniel Bielefeldt wrote:

> Det er desværre ikke et tool jeg har installeret.
> Findes der ikke en måde, hvorpå de settings man nu engang laver i sin
> gnome-mixer, bliver gemt. ?

install alsa-utils, så skulle den være hjemme.