Midnight Commander
Fra : Carsten

Dato : 15-08-05 15:29

Jeg bruger telnet på en Windows XP (VT100) til at logge ind på min egen
linux maskine med, og starter så Midnight Commander. Her kommer så
problemet, jeg skal have lært Midnight Commander funktions tasterne fra
5-10 mm. (Funktions taster 1-4, pile taster mm. virker fint). Da musen
ikke kan bruges og F9 ikke virker hvordan får jeg opsætnings menuen i
Midnight Commander frem, eller er der nogle der ved hvor Midnight
Commander gemmer tastatur opsætning, jeg har kikket i
/home/carsten/.mc/ini men der er der tilsyneladende ikke noget der har
med tasterne at gøre.
Jeg har ikke mulighed for at installerer eksterne programmer på terminal
maskinen, da det ikke er min egen maskine jeg sidder ved, med mindre at
programmet kan køres fra en CD-ROM.

Mvh

Carsten

Fra : Jesper Krogh

Dato : 15-08-05 15:33

I dk.edb.system.unix, skrev Carsten:
> [...]
> Jeg har ikke mulighed for at installerer eksterne programmer på terminal
> maskinen, da det ikke er min egen maskine jeg sidder ved, med mindre at

Prøv at bruge "putty" i stedet og se om problemet ikke er løst. Den
forstår også ssh .. så du kan skrotte telnet

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 15-08-05 16:13

Carsten wrote :

> Da musen ikke kan bruges og F9 ikke virker hvordan får jeg opsætnings
> menuen i Midnight Commander frem,

Hvis du trykke <Esc> plus et tal virker dette som funktionstasten med
samme nummer.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Carsten

Dato : 16-08-05 11:34

Thomas Overgaard wrote:

> Hvis du trykke <Esc> plus et tal virker dette som funktionstasten med
> samme nummer.

TAK det løste mit problem

Mvh

Carsten

Fra : Kasper Dupont

Dato : 15-08-05 21:20

Carsten wrote:

> Jeg bruger telnet på en Windows XP (VT100) til at logge ind på min egen
> linux maskine med, og starter så Midnight Commander.

Prøv evt. at køre mc under screen. Jeg har oplevet at
screen kan hjælpe på nogle af de problemer som Windows
telnet klient forårsager.

> Jeg har ikke mulighed for at installerer eksterne programmer på terminal
> maskinen, da det ikke er min egen maskine jeg sidder ved, med mindre at
> programmet kan køres fra en CD-ROM.

Hvad angår det med at køre fra en CD-ROM kan man jo køre
en hel Linux distribution fra CD-ROM.

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate