windows adgang: \\debian
Fra : co0kie

Dato : 13-08-05 16:50

Hej,

Jeg prøver at komme til min debian box ved at skrive \\debian, i
adresselinien på min windows maskine. Det virkede engang, men nu er det
ikke meget for at virke...

/etc/samba/smb.conf

[global]
log file = /var/log/samba/log.%m
dns proxy = no
netbios name = debian
passwd chat = *Enter\snew\sUNIX\spassword:* %n\n
*Retype\snew\sUNIX\spassword:* %n\n .
server string = %h server (Samba %v)
socket options = TCP_NODELAY
invalid users = root
obey pam restrictions = yes
workgroup = HORN
os level = 20
encrypt passwords = true
syslog = 0
passwd program = /usr/bin/passwd %u
passdb backend = tdbsam guest
panic action = /usr/share/samba/panic-action %d
max log size = 1000

På forhånd tak !

- co0kie

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 13-08-05 18:15

Kan du pinge den ?

prøv evt. \\ip-addressen

/mikkel

Fra : co0kie

Dato : 13-08-05 18:23

Mikkel Bundgaard skrev:
> Kan du pinge den ?
>
> prøv evt. \\ip-addressen
>

> /mikkel

Jeg kan sagtens komme ind via IP'en \\212.10.189.XXX
Er det evt. noget der skal fixes i /etc/hosts ?

- co0kie

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 13-08-05 19:49

> Jeg kan sagtens komme ind via IP'en \\212.10.189.XXX
> Er det evt. noget der skal fixes i /etc/hosts ?

Problemet med at begge maskiner skal announce hinanden på netværket hvis
du ikke kører med Wins server.

Evt. skal de også kæmpe om hvem af maskinerne der skal domainmaster.
Dette kan tage tid. Sæt evt. wins server op, wins server = true (mener
jeg) og sæt din windows maskine til at anvende din servers wins
opsætning. Så er du ovre de problemer.

Hilsen Mikkel