find: ADVARSEL: Antallet af hårde kæder fo~
Fra : claus

Dato : 12-08-05 13:27

Når jeg bruger find | grep får jeg denne fejlmeddelse:

find: ADVARSEL: Antallet af hårde kæder for ./proc/1/task er forkert: dette
kan være en fejl i styringsprogram til filsystemet. Slår automatisk find's
tilvalg -noleaf til. Tidligere resultater kan have mislykket at medtage
kataloger som skulle have været gennemsøgt.

suse 9.3.

Hilsen Claus

Fra : Christian Laursen

Dato : 12-08-05 13:57

claus <brev@linuxwaves.com> writes:

> [...]
> tilvalg -noleaf til. Tidligere resultater kan have mislykket at medtage
> kataloger som skulle have været gennemsøgt.

Ja, det er ikke ret flot oversat.

--
Christian Laursen

Fra : Kasper Dupont

Dato : 12-08-05 15:10

claus wrote:

> [...]
> tilvalg -noleaf til. Tidligere resultater kan have mislykket at medtage
> kataloger som skulle have været gennemsøgt.

Elendig oversættelse, men da fejlmeldingen ikke forekommer på Fedora Core
ved jeg ikke hvordan originalen har lydt. Årsagen til fejlmeldingen er, at
/proc ikke er et rigtigt filsystem. Jeg vil råde dig til at undgå /proc og
andre pseudofilsystemer, når du bruger grep. Så hvis du havde lyst til at
skrive:
find / -type f -print0 | xargs -0 grep foobar
Så kunne du i stedet skrive:
find /!(proc|sys) -type f -print0 | xargs -0 grep foobar
Hvilket dog kun virker hvis du bruger bash med extglob slået til, så det
kan nok gøres smartere.

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate