msmail server for linux
Fra : kenneth møller

Dato : 09-08-05 11:57

msmail server for linux , findes sådanne en??

kenneth

Fra : Martin

Dato : 09-08-05 14:09

Hej
kenneth møller wrote:
> msmail server for linux , findes sådanne en??

Det ville jeg ikke sætte næsen alt for højt efter :)

Mvh
Martin

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 09-08-05 14:37

kenneth møller wrote:
> msmail server for linux , findes sådanne en??
>
> kenneth

Hvorfor vil du gøre det på den måde ?

Jørn

Fra : kenneth møller

Dato : 09-08-05 14:41

> Hvorfor vil du gøre det på den måde ?

vi bruger outlook , hvor vi kan bruge initialerne til at sende post til
hinanden. !

findes der ligende løsninger til linux??

kenneth

Fra : Christian Iversen

Dato : 09-08-05 17:18

kenneth møller wrote:

> vi bruger outlook , hvor vi kan bruge initialerne til at sende post til
> hinanden. !
>
> findes der ligende løsninger til linux??

Jeg er ret sikker på at Novell/SUSE har en sådan løsning. Om den er gratis
og/eller fri kan jeg ikke huske.

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 09-08-05 17:36

kenneth møller skrev:

> vi bruger outlook , hvor vi kan bruge initialerne til at sende post til
> hinanden. !
> findes der ligende løsninger til linux??
> kenneth

Ja... Mig bekendt kan alle større linux mailsystemer håndtere denne opgave.

For det første skal du lige forstå, at på linux opdeles den ønskede opgave
i 2 (eller flere) delopgaver, der klares af hver sit system. Opgaven med
at definere aliases for brugernavnene vil normalt være styret af din MTA
(Mail Transport Agent), hvor disse aliases enten kan defineres i en
tekst-fil eller i en database. For et større firma vil database-muligheden
nok være mest hensigtsmæssig. Af MTA til Linux er der et stort udvalg,
hvor der til din opgave fx kunne anvendes postfix
(http://www.postfix.org/), sendmail (http://www.sendmail.org/), exim
(http://www.exim.org/) eller courier (http://www.courier-mta.org/).

Den anden opgave er at fungere som mailserver, hvor brugerne kan læse
deres e-mails i programmer som M$ Outlook. Nu har du ikke beskrevet
opgaven yderligere, men umiddelbart vil jeg gætte på, at I bør anvende
IMAP-protokollen. Her findes der endnu en gang et stort udvalg af
server-løsninger, hvor nogle af eksemplerne er courier-imap
(http://www.courier-mta.org/imap/), cyrus-imapd
(http://asg.web.cmu.edu/cyrus/imapd/) eller uw-imap
(http://www.washington.edu/imap/).

Hvis jeg personligt fik en halv time til at konfigurere et sådanne
mailsystem, ville jeg vælge postfix som MTA og courier-imap som
mailserver, men på dette punkt er der lige så mange forskellige meninger i
linux-verdenen, som der er brugere...

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 10-08-05 00:22

On Tue, 9 Aug 2005 15:40:40 +0200, "kenneth møller" wrote:

> vi bruger outlook , hvor vi kan bruge initialerne til at sende post til
> hinanden. !

Det er jo fair nok.

> findes der ligende løsninger til linux??

Hvilke standarder bruger de dersens Outlook og MS-Mail?

Hvis det er noget med SMTP, LDAP, POP3 og IMAP, så kan Linux/Unix
sagtens hjælpe.

--
Stig

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 09-08-05 17:38

Og dovecot: <http://www.dovecot.org/>

,

--
"Halleluja og hurlumhej" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : N/A

Dato : 10-08-05 18:50

Fra : Martin Hansen

Dato : 10-08-05 09:02

kenneth møller wrote:

> msmail server for linux , findes sådanne en??
Nedenstående er SHJV bygget på HP's openmail der kunne erstatte en exchange
server + lidt ekstra.

http://www.samsungcontact.com/en/

--
Med venlig hilsen/mojn/regards
Martin Hansen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 10-08-05 17:48

On Wed, 10 Aug 2005 17:40:57 +0200, Jacob wrote:

[...dovecot hastighed, snip...]

> Yderligere fungerer min Mozilla Thunderbird rent faktisk bedre i
> samarbejde med dovecot.

Hvordan fungerer det bedre?

Mvh.

--
"This Interweb thing, it might just catch on, I'm Adam Sjøgren
telling you." asjo@koldfront.dk

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 10-08-05 18:50

Adam Sjøgren skrev:
> Hvordan fungerer det bedre?

Tidligere har jeg både fra linux og windows været udsat for, at
thunderbird ikke er i stand til at læse alle mapperne på min (daværende)
Courier IMAP. Ofte har programmet bare fortalt, at det henter data fra
serveren, hvor der ikke tydeligt har været nogen overførsel af data på
netværket. Dette problem har aldrig været med programmer som kmail, men
for thunderbird har jeg oplevet det både på windows og linux computere.

Dette problem er tilsyneladende forsvundet med dovecot. Jeg ved ikke
hvorvidt det følgende er korrekt, men min gengivelse bliver understøttet af
http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-questions/2004-August/055338.html