MS Windows
briani 27239
Kan ikke fjerne programmer fra processlini~
Fra : Annelise

Dato : 04-09-05 21:42

På min venindes Windows XP Personal ligger der 3 programmer på
processlinien, der ikke kan flyttes eller slettes. Det drejer sig om
"Dokumenter", "Denne Computer", samt "Netværksteder".
Ved klik på "Dokumenter" kunne jeg se, at den ligger på "D"drev, men når
vinduet åbner, er der i adressefæltet foroven ingen D:\ , og da jeg så efter
i Filhåndteringslisten kunne jeg heller ikke finde noget D:\-drev, sådan som
det står i min egen PC. Bruge lukkekrydset når vinduet åbner nytter heller
ikke, programmet lægger sig ned på processlinien igen. Jeg har også prøvet
at højreklikke på det i processlinien, men kan heller ikke lukke det der.
Nogen her, der har et tip om hvad der kan være galt?

Hilsen Annelise Brahtz

Fra : Annelise

Dato : 04-09-05 22:23

PS til ovenstående:
Jeg kunne heller ikke i "Denne Computer" se noget D-drev.

Annelise

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-09-05 23:05

Den 04-09-05 22.42 skrev Annelise følgende:

> På min venindes Windows XP Personal ligger der 3 programmer på
> processlinien, der ikke kan flyttes eller slettes.

Ligger de som almindelige knapper eller blot som ikoner? Hvis det blot
er ikoner, har hun måske fået oprettet en ekstra værktøjslinje, og så
kan du muligvis finde hjælp her:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-proceslinjen.html

Hvis de ligger som almindelige procesknapper, kan hun prøve at lukke dem
fra Joblisten. Du kan finde en guide til Joblisten her:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-jobliste-trin.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis tetris-klon i form af Tetrix.

Fra : Anders Lund

Dato : 05-09-05 06:31

Annelise wrote:
> På min venindes Windows XP Personal ligger der 3 programmer på
> processlinien, der ikke kan flyttes eller slettes. Det drejer sig om
> "Dokumenter", "Denne Computer", samt "Netværksteder".

Problemet er, hvis jeg forstår det korrekt, at det ikke er programmer,
men genveje. Prøv at hørejkikke i processlinien (et tomt sted) og kig i
undermenuen Værktøjslinier. Der er måske sat et hak eller to for meget.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Annelise

Dato : 05-09-05 14:39

Tak til begge for hurtigt svar. Jeg har i forvejen været inde på Kims
udmærkede sider, men det hjalp desværre ikke.
Til Anders: Der var ingen hak nogen steder.
Joblisten var også tom.

Hilsen
Annelise

Fra : Anders Lund

Dato : 05-09-05 17:58

Annelise wrote:
> Tak til begge for hurtigt svar. Jeg har i forvejen været inde på Kims
> udmærkede sider, men det hjalp desværre ikke.
> Til Anders: Der var ingen hak nogen steder.
> Joblisten var også tom.

Kan du lave et screenshot af fænomenet? Jeg kan evt. lægge det på en
hjemmeside, hvis du sender det til mig.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Annelise

Dato : 05-09-05 21:42

Min veninde bor 30 km. fra mig, og jeg har ingen bil, derfor er det ikke
hver dag vi ses - men jeg vender gerne tilbage til dig når jeg igen kommer
hen til hendes computer.

Annelise

Fra : Anders Lund

Dato : 06-09-05 06:14

Annelise wrote:
> Min veninde bor 30 km. fra mig, og jeg har ingen bil, derfor er det ikke
> hver dag vi ses - men jeg vender gerne tilbage til dig når jeg igen kommer
> hen til hendes computer.

Ok - ellers kan du vel nok instruere hende i Printscreen -> MS Paint ->
CTRL-V -> Gem som (jpg/gif) -> send filen i en e-mail.

Men nu kunder jeg selvfølgelig heller ikke forholdene. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 15:51

Prøv at gå i fejlsikret tilstand og se om du har mere held der:) Hvis
knapperne ikke dukker op her så tryk 2 gange på F5 og genstart. Og smid lige
en txt her om problemet er løst.

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland