MS Windows
briani 27239
XP instalations problem
Fra : HB Nielsen

Dato : 01-09-05 18:56

Hejsa

Sider med en sprit ny computer, men kan ikke instalere XP.
Den booter fint op og starter instalationen, når den har kopieret filer i et
par minutter kommer den blå skærm, med advarsen og virus mm. og en fejlkode,
som jeg ikke får meget ud af:
0XF78DA63C
0XC000003LI
0X000000000
0X000000000

Håber nogle kan hjælpe, inden den ryger ud af vinduet i arigskab.

Med venlig hilsen
HB Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 19:26

HB Nielsen wrote:
> [...]
> 0X000000000
> 0X000000000
>
> Håber nogle kan hjælpe, inden den ryger ud af vinduet i arigskab.

Du har, såvidt jeg kan se, undladt at gengive selve stop-koden og
så er det lidt svært at sige hvad der kan være galt. Prøv lige igen og
skriv så ALLE oplysningerne af' og send dem her til gruppen.

Hvis du vælger den anden "løsning", så bør du for god ordens skyld
sikre dig at du i det mindste ikke rammer tilfældige forbipasserende.

-E.G.

Fra : HB Nielsen

Dato : 01-09-05 19:52

Der er fundet en fejl og windows er blevet lukket ned for at forhindre
beskadielse af computeren.

Hvis dette er første gang at du har set denne stop fejl skal du genstarte
computeren. Hvis skærmbilledet vises igen skal du gøre følgende:

Komtroler om der er vira......

STOP: 0xF78DA63C (0xC000003LI, 0x00000000, 0x00000000)

Jeg skal nok se mig for

Med venlig hilsen
HB Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 22:04

HB Nielsen wrote:
> [...]
> følgende:
> Komtroler om der er vira......
>
> STOP: 0xF78DA63C (0xC000003LI, 0x00000000, 0x00000000)

Ja, det er så spørgsmålet... For jeg tror stadig ikke at du har skrevet
meddelelsen helt korrekt af'!

Hvis man Googler lidt efter ordene "XP" , "STOP" og "0xF78DA63C",
så får man et par eksempler med STOP koden 0x0000007B, hvor
"0xF78DA63C" er den første af 4 parametre, efter stop koden.

Men hvis vi gætter på at stop koden i dit tilfælde er 0x0000007B, så
siger Microsoft, at der er problemer med dit boot device:

http://kortlink.dk/zre

Prøv at kigge nærmere på din harddisk... Hvordan er den tilsluttet,
hvordan sidder jumperne, er der fejl på den? osv.
(Jeg er ikke det store "guru" på dette emne, men det er der nok andre
her i gruppen der er.)

-E.G.

Fra : Pico

Dato : 01-09-05 22:14

HB Nielsen wrote:
> [...]
> 0X000000000
> 0X000000000
>
> Håber nogle kan hjælpe, inden den ryger ud af vinduet i arigskab.

Ved ikke om det kan hjælpe dig, men Google kommer med 3 resultater, de 2
siger mig ikke noget, den tredie beskriver nogle HD problemer og giver
nogle henvisninger til MS. Her er url:

http://www.techsupportforum.com/showthread.php?threadid=66707

og her er lige den til Google:

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=0xF78DA63C