MS Windows
briani 27239
Remote Desktop ?
Fra : Karsten Beck Anderse~

Dato : 30-08-05 09:49

Hej NG.

Er der nogle her der kan forklarer min lidt om Remote Desktop i Server 2003
og XP.

Tilgår jeg en XP fra en XP via Remote Desktop med den bruger der i forvejen
var logget ind på den eksterne XP, bliver brugeren smidt af og jeg overtager
skrivebordet. Det ser også ud som om mit datalogningsprogram kører vider
uden problemer. Alt sammen ok.

MEN tilgår jeg en Server 2003 fra en XP vi Remote Desktop med den bruger der
i forvejen var logget ind på serveren, i dette tilfælde administratoren, ser
det ud til at der startes en ny administrator op og mit datalogningsprogram
ter sig meget underligt. Jeg for dobbelt logninger og nogle programmer
fejler fordi de forsøges at starte to gange.

Så vidt jeg har fundet ud af, er det muligt i Server 2003 at overtage den
administrator der var logget ind på maskinen, på samme vis som i XP - men
hvordan ?

Er det en opsætning på Serveren eller i min XP.

Fra : Fjollefrans

Dato : 02-09-05 19:22

> [...]
> mit datalogningsprogram ter sig meget underligt. Jeg for dobbelt logninger
> og nogle programmer fejler fordi de forsøges at starte to gange.

XP er beregnet til skrivebordet, og derfor kun een person af gangen. 2003 er
et flerbrugersystem og kan derfor have flere sessions kørende, f.ex kunne
man forstille sig at de programmer folk i et firma skulle bruge kun var
installeret på serveren, og når folket så skulle bruge dem, gjorde de det
via en remote desktop session.

> Så vidt jeg har fundet ud af, er det muligt i Server 2003 at overtage den
> administrator der var logget ind på maskinen, på samme vis som i XP - men
> hvordan ?

når du har din remote desktop session til 2003 serveren kigger di i
Administrative Tools -> Terminal Services Manager
her kan du se hvilke sessions der er, fra hvilken maskine de er forbundet
til, om de er 'idle' og du kan overtage en session, jeg kan dog ikke helt
huske om du kan overtage den session der er startet af at en har gået hen
til maskinen og logget på.