MS Windows
briani 27239
Tip til lidt hurtige nedluk af Windovs
Fra : John T.

Dato : 24-08-05 13:05

Start>kør og skriv: regedit.
HKEY LOKAL MASHINE
SYSTEM
CurrentControlSet
Control - Klik på denne og se i højre rude: WaitToKillServise
Værdien står til 20000, højreklik på værdien og ændre den
til noget mindre.
Jeg har sat den til: 1000 og min Pc lukker ned på 13 sek.
og har ikke konstateret nogle prob.
Men prøv dig frem med forskellige værdier.
Hilsen John

Fra : ///M

Dato : 24-08-05 13:26

John T. wrote:
> [...]
> Jeg har sat den til: 1000 og min Pc lukker ned på 13 sek.
> og har ikke konstateret nogle prob.
> Men prøv dig frem med forskellige værdier.

Ok tip - men jeg bruger nu sluk-knappen - kun ét kort tryk - og den lukker
ned langt hurtigere end ved "Start - shutdown"-metoden.

///M

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-08-05 14:42

///M skrev:

> Ok tip - men jeg bruger nu sluk-knappen - kun ét kort tryk - og den lukker
> ned langt hurtigere end ved "Start - shutdown"-metoden.

Det kommer jo an på hvordan den er sat op. Du benytter
formodentlig dvaletilstand. Det er ligemeget om man så aktiverer
den med en knap eller et klik.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   http://fiduso.dk/

Fra : ///M

Dato : 24-08-05 15:23

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det kommer jo an på hvordan den er sat op. Du benytter
> formodentlig dvaletilstand. Det er ligemeget om man så aktiverer
> den med en knap eller et klik.

Nej, det gør jeg ikke - har sat den til "power down" - men som du er inde på
kan det indstilles.

///M

Fra : -=JF=- arb

Dato : 24-08-05 14:17

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har sat den til: 1000 og min Pc lukker ned på 13 sek.
> og har ikke konstateret nogle prob.

Jeg synes at det ville være rarere med et tip der kan få en XP til at starte
på 13 sek.

Mvh John

Fra : Nicolai

Dato : 24-08-05 14:17

> Jeg synes at det ville være rarere med et tip der kan få en XP til at
> starte på 13 sek.

Det gør min ;)

Fra : -=JF=- arb

Dato : 24-08-05 14:37

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør min ;)

Fra tryk på knappen til du er 'operationel'?

Hvad er hemmeligheden?

Mvh John

Fra : John T.

Dato : 24-08-05 17:07

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Fra tryk på knappen til du er 'operationel'?
>
> Hvad er hemmeligheden?
>
> Mvh John

Ja det kunne jeg også godt li´at vide !
John T.

Fra : ///M

Dato : 24-08-05 19:44

John T. wrote:
> "-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja det kunne jeg også godt li´at vide !
> John T.

Måske en hurtig CPU samt indstillinger i BIOS som forkorter dens
operations-tid?

///M

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-08-05 14:43

-=JF=- arb skrev:

> Jeg synes at det ville være rarere med et tip der kan få en XP til at starte
> på 13 sek.

Min bruger 25 sekunder, men ca. halvdelen forløber før Windows
begynder.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-08-05 14:41

John T. skrev:

> Control - Klik på denne og se i højre rude: WaitToKillServise
> Værdien står til 20000, højreklik på værdien og ændre den
> til noget mindre.

Hvis det er den rutine der skriver de sidsta data fysisk ned på
harddisken, kan det godt være lidt surt at den bliver slagtet.

> Jeg har sat den til: 1000 og min Pc lukker ned på 13 sek.

Med dvale lukker min på 9 - helt uden at jeg har pillet i
reg-basen.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-08-05 14:57

"Bertel Lund Hansen2 skrev:

> Hvis det er den rutine der skriver de sidsta data fysisk ned på
> harddisken, kan det godt være lidt surt at den bliver slagtet.

Ja, det var også min tanke. Det kan jo være at Microsoft har sat denne værdi
default, fordi der er nogle ting der skal have tid til at lukke og slukke.
Personligt foretrækker jeg lidt dokumentation, før jeg følger et sådant
"godt tip"

Mvh.

Karsten

Fra : Lars HT

Dato : 24-08-05 15:11

"Karsten Jensen" <okokokokokok@dk.dk.dk> wrote in message

> [...]
> værdi default, fordi der er nogle ting der skal have tid til at lukke og
> slukke. Personligt foretrækker jeg lidt dokumentation, før jeg følger et

Enig!
Prøvede lige at sætte den til 2000ms. Shutdown var hurtigt - indrømmet - men
blev dog til en utvungent reboot, som resulterede i:
"Microsoft Windows have just recovered from a serious error", da den
startede op igen!

Lars

Fra : John T.

Dato : 24-08-05 16:55

> [...]
> men blev dog til en utvungent reboot, som resulterede i:
> "Microsoft Windows have just recovered from a serious error", da den

Jeg var da også spænd på om der var noget den ikke fik rigtigt lukket ned,
men som skrevet, den lukker fint og starter fint, ingen prob. hos mig.
Hilsen John