MS Windows
briani 27239
Nægte adg til diskdrev.
Fra : erl

Dato : 22-08-05 21:05

Jeg er ny udi winXP (home).
I Win2000 kan man udelukke andre brugere fra et drev under deling - det
synes jeg ikke at kunne i XPen. Er det rigtigt eller hvor gøres det ?

Mvh
Erl

Fra : Joke

Dato : 22-08-05 21:24

"erl" <erlø@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> I Win2000 kan man udelukke andre brugere fra et drev under deling - det
> synes jeg ikke at kunne i XPen. Er det rigtigt eller hvor gøres det ?

Stifinder>funktioner>mappeindstillinger>vis

Her finder du i avancerede instillinger "filer og mapper" og fjerner
fluebenet i "brug enkel fildeling"

Hilsen

'johnny

Fra : Karsten Madsen

Dato : 22-08-05 21:56

> Stifinder>funktioner>mappeindstillinger>vis
> Her finder du i avancerede instillinger "filer og mapper" og fjerner
> fluebenet i "brug enkel fildeling"

Ahem, er det ikke kun i XP Pro ?
Afaik er dette og domænetilslutning netop forskellen på Home og Pro

/karsten

Fra : erl

Dato : 22-08-05 22:07

"Karsten Madsen" <km@x.dk> skrev i en meddelelse
> Ahem, er det ikke kun i XP Pro ?
> Afaik er dette og domænetilslutning netop forskellen på Home og Pro
>
> /karsten
Er ikke her i XP-home.
Hvor gøres det så ?
Mvh.

Fra : Max

Dato : 22-08-05 22:18

Hej

> Er ikke her i XP-home.
> Hvor gøres det så ?

Den findes nok ikke i en Home, den kan jo ikke bruges i
netværks opsætninger.

Mvh Max

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-08-05 22:27

Max skrev:

>Den findes nok ikke i en Home, den kan jo ikke bruges i
>netværks opsætninger.

Det afhænger af, hvad du mener med netværksopsætninger, man kan
sagtens sætte flere sammen i et hjemmenetværk, men man ikke tilgå
en domæneserver.
--
Knud

Fra : Karsten Madsen

Dato : 23-08-05 07:43

> Det afhænger af, hvad du mener med netværksopsætninger, man kan
> sagtens sætte flere sammen i et hjemmenetværk, men man ikke tilgå
> en domæneserver.

Jo, Home kan faktisk godt tilgå en domæneserver (shares), men ikke
tilsluttes et domæne (eller måske mere korrekt - meldes ind i et domæne).

/karsten

Fra : Joke

Dato : 22-08-05 23:26

"Karsten Madsen" <km@x.dk> skrev i en meddelelse

> Ahem, er det ikke kun i XP Pro ?
> Afaik er dette og domænetilslutning netop forskellen på Home og Pro

Ups sorry sov vidst lige