MS Windows
briani 27239
Optage fra VideoIN
Fra : co0kie

Dato : 21-08-05 19:02

Hej,

Nogen der kender nogle gode programmer til at optage streams, i mit
tilfælde VideoIN streamen, fra mit grafikkort (NVIDIA GeForce FX 5600) ?

Lige nu bruger jeg "bare" Windows Movie Maker, men den har åbenbart en
tendens til at gøre min optagelse større og større.
Til at starte med fyldte en optagelse af 40min ca. 350MB, nu kan den
komme op på 475MB!
Det forstår jeg slet ikke...

Men det jeg kunne tænke mig var, at jeg kunne optage streamen i DivX
format, eller noget der komprimerer det bedre, end WMV, som den bruger nu.

PS. Det må endelig gerne være et gratis program ;)

Mvh.
- co0kie

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-08-05 22:53

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9series/encoder/default.aspx

> [...]
> tendens til at gøre min optagelse større og større.
> Til at starte med fyldte en optagelse af 40min ca. 350MB, nu kan den

Længden kan afhænge af indhold ,codectype og rates for det.

> Men det jeg kunne tænke mig var, at jeg kunne optage streamen i DivX
> format, eller noget der komprimerer det bedre, end WMV, som den
> bruger nu.

Du skal nok konvertere til divx bagefter, kan ikke helt huske hvilke
formater den kan gemme i.

> PS. Det må endelig gerne være et gratis program ;)

Er ovenstående også -utroligt nok siden det er fra M$

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".