MS Windows
briani 27239
Genaktivering af WindowsXP - hvad gør jeg ~
Fra : Sven

Dato : 20-08-05 02:17

Hej.
jeg roder med en ny maskine, og har desværre fået aktiveret den før den var
kørende. Jeg måtte geninstallere igen, og nu kan jeg ikke længere aktivere
WindowsXP SP2 over Internettet. Inden jeg begyndte, kigge jeg lidt rundt i
nyhedsgrupper, og jeg fandt ud af, at jeg kunne kopiere en fil wpa.dbl ud på
en floppy, og så når den var geninstalleret (på samme hardware), skulle jeg
først omdøbe den fil der ligger der til wpa.bak og derefter kopiere wpa.dbl
tilbage til c:\windows\system32 i Sikker Mode. Det har jeg så prøvet, men
det virker ikke Nu kommer jeg kun til velkomstskærmen, hvor der står, at
jeg skal aktiver Windows før jeg kan logge på.
Er det fordi jeg bruger en WindowsXP upgrade (studielicens), at det ikke
virker? Det ser jo ud til, at andre godt kan få dette trick til at virke.
Jeg har lavet kopi'en af wpa.dbl på den nye hardware første gang den blev
aktiveret, så al hardware og drivere er det samme, men jeg kan ikke få det
til at virke. Gør jeg noget forkert?

Sven

Fra : Jens G

Dato : 20-08-05 06:53

On Sat, 20 Aug 2005 03:16:50 +0200, "Sven" <nogen@med.ca> wrote:

>jeg roder med en ny maskine, og har desværre fået aktiveret den før den var
>kørende. Jeg måtte geninstallere igen, og nu kan jeg ikke længere aktivere
>WindowsXP SP2 over Internettet.

Bliver der ikke oplyst et telefonnummer du kan ringe til for at
aktivere?
Det har der da gjort de gange jeg har været ude for det.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Sven

Dato : 20-08-05 15:18

> Bliver der ikke oplyst et telefonnummer du kan ringe til for at
> aktivere?
> Det har der da gjort de gange jeg har været ude for det.

Jo, og så kommer der en telefonstemme (bånd tror jeg), hvor jeg skal taste
installationsid'et ind, men det virker heller ikke , så ville den
viderestille til en supporter, men der var lukket i nat da jeg sad med det,
så jeg må nok vente til på mandag. Det er sgu irriterende, at det skal være
så besværligt at gøre noget lovligt.

Sven

..