MS Windows
briani 27239
Ekstra harddisk - hvordan finder Win XP de~
Fra : Ukendt

Dato : 17-08-05 22:15

Jeg "kom til" at pille lidt for meget i reg.databasen, så puteren ikke kunne
starte op.

Prøvede at reparer min Win XP Pro, og det gik, men jeg mistede alle
opdateringer - herunder SP2, og maskinen blev ekstremt langsom.
Besluttede at starte helt forfra, med mere RAM, en ny harddisk og en lovlig
WinXP Home. Har installeret hard-disken og Win XP Home på NTFS og det kører
fint, men vil nu gerne have den gamle harddisk i også (som er FAT 32), dels
for at redde alle data - og derefter som ekstra backup drev for eks. (efter
at have formatteret til NTFS).

Kan nogen mon hjælpe og afsløre "tricket"?

Hilsen
Søren

Har sat disken til - men når jeg starter op, opdager Win XP ikke den gamle
harddisk. Hvordan er det lige, at jeg får den "genkendt" som drev D:

Fra : kenzo

Dato : 17-08-05 22:26

> Har sat disken til - men når jeg starter op, opdager Win XP ikke den gamle
> harddisk. Hvordan er det lige, at jeg får den "genkendt" som drev D:

Flytte jumper på harddisk til slave

Fra : GB

Dato : 17-08-05 22:57

"kenzo" <kenzo21 FJERN @sol.dk> skrev i meddelelsen

> Flytte jumper på harddisk til slave

Nåja, det er selvfølgelig en mulighed - den slags gør man jo bare, inden
man sætter pladen i.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : GB

Dato : 17-08-05 22:56

"Drus" <drusatmail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg "kom til" at pille lidt for meget i reg.databasen, så puteren ikke
> kunne starte op.

FY!!! If it ain't broke, don't fix it!!!

> Har sat disken til - men når jeg starter op, opdager Win XP ikke den
> gamle harddisk. Hvordan er det lige, at jeg får den "genkendt" som
> drev D:

Chek din BIOS.

Og BTW: Rigtige mænd tager aldrig backup - men de græder tit.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-05 23:33

Du har så evigt ret. Jeg har nu ikke mistet data - men opsætninger og
installation af alle programmerne!

Tak for hjælpen, forresten!
Drus

Fra : GB

Dato : 18-08-05 00:02

"Drus" <drusatmail.dk> skrev i meddelelsen news:4303bcab$0$82765
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

Håber det hjalp.

Btw: Når du bundciterer, sker der det, at dit oprindelige indlæg ikke
kommer med. Prøv en gang at kigge på
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : ///M

Dato : 18-08-05 13:21

GB wrote:
> Btw: Når du bundciterer, sker der det, at dit oprindelige indlæg ikke
> kommer med. Prøv en gang at kigge på
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html.

Du mener vist "Topciterer"

///M

Fra : GB

Dato : 20-08-05 14:30

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen news:43047d3b$0$178
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Du mener vist "Topciterer"

Nej, for det, der citeres, står i bunden af indlægget.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen