MS Windows
briani 27239
fejl efter strøm afbrydelse
Fra : René L.

Dato : 17-08-05 20:47

Hej,

Jeg glemte at slukke min pc i dag inden jeg slukkede for hovedafbryderen til
strømmen i Vores lejl. Nu vil den ikke starte. Jeg får en BSOD med fejlen
NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS, som tyder på der måske er røget et stykke
hardware ? Men jeg kan godt køre i safe mode og køre en defrag af hd. Kan
det så være HD, CPU, Bundkort eller RAM ? Det virker jo ok, men det er måske
netkortet på bundkortet ?

Hvis jeg forsøger at geninst. kører den ikke ret langt på cden. Der kommer
ikke de blå skærme hvor jeg kan vælge.

PCen er:

ECS L7S7A2 bundkort
AMD 2500+
2 x 256 ram 1 x512 ram (virkede fint før)
geforce 6800 LE

På forhånd tak.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-08-05 21:27

René L. wrote:
> NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS
>
> Hvis jeg forsøger at geninst. kører den ikke ret langt på
> cden. Der kommer ikke de blå skærme hvor jeg kan vælge.

Kan du komme ind i reparationskonsollen?
- Boot på XP CDen og vælg Reparér første gang du kan, log på
installationen og skriv dit administratorpassword (hvis intet
tryk Enter). Der næst køres kommandoen 'chkdsk /r'.

Kan du ikke det, så tjek harddisken med producentens værktøj og
RAM med www.memtest.org

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : John

Dato : 17-08-05 21:33

"René L." skrev i en meddelelse

> jeg kan godt køre i safe mode

Prøv om du i safe mode kan køre 'system gendannelse'. Måske sker miraklet.

Mvh John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-08-05 21:42

René L. skrev:

> [...]
>strømmen i Vores lejl. Nu vil den ikke starte. Jeg får en BSOD med fejlen
>NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS, som tyder på der måske er røget et stykke

Jeg har flere gange slukket en kørende Windowsmaskine. 98 opdager
det slet ikke, og NT/XP forlanger enten at teste et eller andet
eller spørger bare om man vil starte normalt. Jeg har ikke været
ude for at systemet døde.

Jeg tror der er strøget noget hardware. Slukspændingen
(selvinduktion) giver et herb der er kraftigere end den normale
strøm.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-05 18:27

Læg mærke til om opstarten skriver at din cpu er en 2500+ eller at kører en
anden hastighed. Hvis den skriver noget andet skal du ind i bios og sætte
den op. Jeg mener den skal stå til 133/133. Er det en Sempron eller en
Athlon XP CPU?

Det sker på nogle ECS bundkort hvis strømmen går. Så bliver FSB sat ned til
100Mhz.

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland