MS Windows
briani 27239
Tilføj Fjern Programmer i XP
Fra : Kim

Dato : 14-08-05 05:57

Denn har nok været oppe før men jeg kan ikke
finde svaret, og jeg kan ikke finde ud af at søge
på Google Grupper BETA mere :(

Jeg har et program som er afinstalleret, men kan
stadig se det i listen i Tilføj Fjern Programmer i XP.
Hvordan får jeg det fjernet fra listen, det er jo afinstalleret ?

/Kim

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-08-05 09:42

Kim skrev:

> Jeg har et program som er afinstalleret, men kan
> stadig se det i listen i Tilføj Fjern Programmer i XP.
> Hvordan får jeg det fjernet fra listen, det er jo afinstalleret ?

Normalt plejer man bare at kunne markere programmet på listen og
vælge Fjern, Afinstaller, eller hvad der nu end står på dansk.
Hvis det allerede er afinstalleret, vil WinXP fortælle det og
samtidig tilbyde dig at fjerne programmet fra listen.

Hvis det ikke virker, så kan du slette det i registreringsdatabasen.
Start -> Kør: regedit

Find følgende nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\

Derinde ligger alle de programmer, som kan ses i listen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kim

Dato : 14-08-05 20:35

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev
> Hvis det allerede er afinstalleret, vil WinXP fortælle det og
> samtidig tilbyde dig at fjerne programmet fra listen.

Desværre ikke her.

> [...]
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\
>
> Derinde ligger alle de programmer, som kan ses i listen.

Programmet er et spil der hedder Boiling Point.
Jeg kan umiddelbart ikke se det men inde i denne nøgle:
{58AC967F-CE64-4065-AF54-FA66BAF31FE8}
ligger der en streng der hedder Boiling Point.

Skal jeg bare slette strengen Boiling Point.eller hele nøglen ?

Mvh Kim

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-08-05 20:51

Kim skrev:

> Jeg kan umiddelbart ikke se det men inde i denne nøgle:
> {58AC967F-CE64-4065-AF54-FA66BAF31FE8}
> ligger der en streng der hedder Boiling Point.
>
> Skal jeg bare slette strengen Boiling Point.eller hele nøglen ?

Hvis strengen {58AC967F-CE64-4065-AF54-FA66BAF31FE8} ligger inde i
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\,
så ville jeg slette hele strengen, men tag lige backup af den først
ved at markere den, gå op i menuen Filer og vælg Eksporter. Så kan
det ikke gå helt galt, for så kan du altid importere den igen ved
at dobbeltklikke på den .REG-fil, som kommer ud af eksporten.

--
Hilsen
Madsen