MS Windows
briani 27239
Baggrundsbillede
Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 13:59

Hejsa.
Jeg vil ha et af mine billeder som baggrund på skrivebordet. Jeg
højreklikker på billedet og vælger "anvend som baggrund på skrivebordet" så
kommer det også til at ligge der, men så snart jeg genstarter er det væk
igen. Jeg har prøvet at lave det om til bitmap og lægge det i "windows
mappen" sammen med de andre baggrundsbilleder, men det er samme resultat.
Jeg bruger XP pro sp1 hvis det har noget at sige.
Hilsen
Tommy

Fra : Holst

Dato : 12-08-05 14:33

Tommy & Mille wrote:

> [...]
> mappen" sammen med de andre baggrundsbilleder, men det er samme resultat.
> Jeg bruger XP pro sp1 hvis det har noget at sige.

Prøv at højreklik på skrivebordet og vælg "Egenskaber" og sæt så
baggrundsbilledet denne vej i stedet. Blot et forslag.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 17:09

"Holst" <newsaug05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at højreklik på skrivebordet og vælg "Egenskaber" og sæt så
> baggrundsbilledet denne vej i stedet. Blot et forslag.

Tak for forslaget, men det er desværre prøvet.
Tommy

Fra : Ricko.

Dato : 13-08-05 05:19

"Tommy & Mille" <simmenaessnabelamail1.stofanet.danmark> skrev i en
meddelelse news:42fcc94b$0$1158$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> "Holst" <newsaug05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for forslaget, men det er desværre prøvet.
> Tommy
Så prøv at slette det der er der nu fra pc, og så vælg et andet og så
genstart

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-08-05 14:32

> [...]

> igen. Jeg har prøvet at lave det om til bitmap og lægge det i "windows
> mappen" sammen med de andre baggrundsbilleder, men det er samme resultat.

Prøv at resize billedet til 800x600 og så gem det som jpg i samme mappe,
hvor windows egne billeder ligger. Højreklik så et tomt sted på skrivebordet
og vælg dit billede. Så skulle det gerne virke. Som oftest, når det ikke
virker ved opstart, så er det fordi filen er for stor og dermed fylder for
meget, når windows skal indlæses. Du skal helst holde filerne under 100 KB.
Ellers optager det alt for mange systemressourser.

Claus

Fra : Holst

Dato : 12-08-05 14:40

Claus Tersgov wrote:

> [...]
> meget, når windows skal indlæses. Du skal helst holde filerne under 100 KB.
> Ellers optager det alt for mange systemressourser.

Sådanne problemer oplaver jeg overhovedet ikke, og mine billeder fylder
væsentlig mere end 100 kB.

Fra : Ricko.

Dato : 12-08-05 14:49

> Sådanne problemer oplaver jeg overhovedet ikke, og mine billeder fylder
> væsentlig mere end 100 kB

Samme her det jeg bruger lige nu fylder 2.25Mb , og jeg har også nogle på
over 3.00MB.

Fra : ///M

Dato : 12-08-05 15:19

Claus Tersgov wrote:
> Prøv at resize billedet til 800x600 og så gem det som jpg

> oftest, når det ikke virker ved opstart, så er det fordi filen er for
> stor og dermed fylder for meget, når windows skal indlæses.

Hmm - underligt ubegrundet råd IMHO.
Min skærmopløsning er 1600x1200 på min primære og 1280x1024 på den
sekundære. Det vil give et meget grimt (hvis stretched) baggrundsbillede og
jeg gider ikke have et frimærke-størrelse eller gentagende billed som
baggrundsbillede.

Jeg har som følge af min dobbeltskærmsløsning valg af have ét stort
wallpaper som jeg selv har lavet - det er gemt i BMP format og fylder knap
11 MB! Har *aldrig* haft problemer med at det ikke blev vist. Det er dog
korrekt at ved spidsbelastninger tager det længere tid at opfriske
desktop'en end hvis man kører uden baggrundsbillede, men jeg lever med det.

///M