MS Windows
briani 27239
WinXP 32 eller 64 ?
Fra : Martin Schou

Dato : 10-08-05 00:09

Hejsa
Et hurtigt spørgsmål.
_Skal_ man have Windows XP 64 bit hvis man køber en 64 bit maskine ?
Martin

Fra : Søren Blom

Dato : 10-08-05 02:01

"Martin Schou" <nospam@nospam.ns> skrev
> Et hurtigt spørgsmål.
> _Skal_ man have Windows XP 64 bit hvis man køber en 64 bit maskine ?

Nej, men hvis du siden hen ønsker at bruge 64 bit programmer, skal du have
en 64 Bit Windows som køre på en 64 bit processor, men du kan sagtens bruge
en 32 bit Windows på en 64 bit maskine, tror heller ikke at du endnu kan
købe 64 bit Windows.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-08-05 03:11

Søren Blom skrev:

> men du kan sagtens bruge
>en 32 bit Windows på en 64 bit maskine, tror heller ikke at du endnu kan
>købe 64 bit Windows.

Det har man nu kunnet relativt længe.

F. eks.
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=157673
--
Knud

Fra : Sune Storgaard

Dato : 10-08-05 10:26

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Det har man nu kunnet relativt længe.
>
> F. eks.
> http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=157673

Stadigvæk kun på engelsk, blot til orientering.

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-08-05 12:31

Sune Storgaard skrev:

>Stadigvæk kun på engelsk, blot til orientering.

Og det skal en Windows også være.
--
Knud

Fra : Søren Blom

Dato : 10-08-05 14:01

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev

> Og det skal en Windows også være.

og hvorfor så lige det?

Fra : kg@internet.invalid

Dato : 10-08-05 14:56

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i meddelelsen news:42f9fa75$0$196
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> og hvorfor så lige det?

Fordi danske oversættere er nogle båtnakker. Hvad er en "uskadelig URL" for
eksempel????

GB

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-05 16:57

kg@internet.invalid skrev:

>Fordi danske oversættere er nogle båtnakker.

Der er mange oversættere der er nogle båtnakker, men lige præcis
Microsofts hører faktisk til de bedre af slagsen.

>Hvad er en "uskadelig URL" for eksempel?

Hvad hedder det på engelsk?

--
Bertel

Fra : GB

Dato : 10-08-05 17:14

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Der er mange oversættere der er nogle båtnakker, men lige præcis
> Microsofts hører faktisk til de bedre af slagsen.

Nå? Med stavefejl i MSO2000's stavekontrol????

> Hvad hedder det på engelsk?

"Friendly URL".

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-05 19:23

GB skrev:

>Nå? Med stavefejl i MSO2000's stavekontrol?

Hvis man er en båtnakke hvis man har lavet en stavefejl, så er
der mange der er båtnakker.

Hvilken stavefejl har du fundet?

>"Friendly URL".

Hvad er en friendly URL? Og hvordan ville du oversætte det?

--
Bertel

Fra : GB

Dato : 11-08-05 14:59

> Hvad er en friendly URL? Og hvordan ville du oversætte det?

Sikkert link?

GB

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-05 15:37

GB skrev:

>Sikkert link?

Skulle "sikkert" være en bedre oversættelse af "friendly" end
"uskadelig". Det kan jeg ikke se.

Hvis man ikke tænker på en egentlig oversættelse, men på at finde
præcise og beskrivende betegnelser, kan jeg stadig ikke se at
"sikkert" er bedre end "uskadeligt" - tværtimod. Man kunne tro at
det garanterede at serveren altid svarer. "Uskadeligt" fortæller
derimod at der ikke sker sære ting på ens system selv om man
klikker.

--
Bertel

Fra : GB

Dato : 11-08-05 16:16

> [...]
> det garanterede at serveren altid svarer. "Uskadeligt" fortæller
> derimod at der ikke sker sære ting på ens system selv om man

Du mener altså, at det har betydning for linkets indhold, om man kalder det
"uskadeligt" eller "sikkert"? Hmmm...

GB

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-05 22:38

GB skrev:

>Du mener altså, at det har betydning for linkets indhold, om man kalder det
>"uskadeligt" eller "sikkert"? Hmmm...

Hvad ellers?

Hvis man er ligeglad med deres indhold, så er alle links jo
sikre.

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-08-05 15:00

Søren Blom skrev:

>og hvorfor så lige det?

Fordi opdateringer og fejlrettelser kommer hurtigere og man
slipper for tåbelige oversættelsesfejl.
--
Knud

Fra : Hans

Dato : 11-08-05 00:17

Sune Storgaard wrote:

> Stadigvæk kun på engelsk, blot til orientering.

Og den kommer ikke på dansk hvis nogen går og venter på det.

Hans

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 10-08-05 05:14

On Wed, 10 Aug 2005 01:08:44 +0200, "Martin Schou" <nospam@nospam.ns>
wrote:

>_Skal_ man have Windows XP 64 bit hvis man køber en 64 bit maskine ?

Nej, jeg har lige købt en Athlon 64 selv og jeg kører 32-bit Windows
XP uden problemer. Hvis du vil vide lidt om ydelsen under 32- og
64-bit systemet kan jeg anbefale denne artikel:

http://www.pcstats.com/artvnl.cfm?articleID=1825

Fra : Martin Schou

Dato : 10-08-05 13:46

Tak for svarene :)