MS Windows
briani 27239
Media Player 10 understøtter ikke Pioneers~
Fra : Søren Nielsen

Dato : 08-08-05 17:47

Jeg har købt mig et par musiknumre i WMA format, og vil brænde dem ud på en
CD. Nu opdager jeg, at WMP 10 ikke genkender mit Pioneer DVR-109 drev som en
brænder.

På Føtex Musiks hjemmeside (hvor jeg købte musiknumrene) står der bl.a. i
hjælpefunktionen: "Hvis du har problemer med at brænde dine musikfiler, kan
det være fordi, du har en CD-brænder, der ikke understøtter Windows Media
DRM sikring. Hvis dette er tilfældet, vil du kun kunne afspille dine
musikfiler på computeren. Microsoft har meddelt, at de understøtter følgende
hardwareleverandørers produkter: Casio, Cirrus Logic, Creative, CVC
Networks, Diamond, Digisette, DnC Tech, e.Digital, Hewlett Packard (Compaq),
Hitachi, I-Jam, Iomega, Intel, MIPS Technologies , Nike, NTT DoCoMo,
Olumpus, Panasonic, Sanyo, Sensory Science, Sigmatel, Sonic Blue, Sony,
Texas Instruments og Thomson/RCA."

Så noget kunne jo tyde på, at det slet ikke kan fungere med en Pioneer, men
kan det virkelig passe? Jeg stillede samme spørgsmål i
"dk.edb.hardware.drev.dvd" forleden, og blev henvist hertil, så jeg håber at
eksperterne sidder her

På forhånd tak.
Søren Nielsen

--
- Top posting
- What is?

Fra : Søren Helskov

Dato : 08-08-05 18:25

"Søren Nielsen" <gewurztraminerFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt mig et par musiknumre i WMA format, og vil brænde dem ud på
> en CD. Nu opdager jeg, at WMP 10 ikke genkender mit Pioneer DVR-109 drev
> som en brænder.

Fulgte Nero ikke med?
Den kan også brænde musik med DRM.

Venligst

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-08-05 18:37

On Mon, 8 Aug 2005 18:47:06 +0200, "Søren Nielsen"
<gewurztraminerFJERNDETTE@mail.dk> wrote:

> [...]
>Hitachi, I-Jam, Iomega, Intel, MIPS Technologies , Nike, NTT DoCoMo,
>Olumpus, Panasonic, Sanyo, Sensory Science, Sigmatel, Sonic Blue, Sony,

Det var dog en besynderlig blanding af drev. Ingen Pioneer, ingen NEC,
ingen Plextor. Jeg vil som den anden poster anbefale at du prøver et
program som f.eks. Nero. Check om du allerede har det, det følger tit
med drev, bundkort osv.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 08-08-05 20:22

"Thomas Jespersen" <thomas@lucky-music.dk> skrev i en meddelelse:

> [...]
> ingen Plextor. Jeg vil som den anden poster anbefale at du prøver et
> program som f.eks. Nero. Check om du allerede har det, det følger tit

Hej Søren & Thomas

Tak til jer begge for forslaget. Jo jeg har skam Nero 6, men den er ikke
samarbejdsvillig. Jeg får følgende fejlmeddelelse: "The selected WMA file(s)
are protected and cannot be processed".

De pågældende filer er nu også blevet brændt via konens pc (som har min
gamle no-name brænder monteret!), så nu er det "bare" principiel irritation
over, at det ikke virker på min egen pc med min nye brænder.

Det kunne være interessant at høre, om der var andre med Pioneer brændere,
hvor det fungerer.

Mvh.
Søren