MS Windows
briani 27239
Hvor gemmer Windows logins til servere?
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 08-08-05 12:26

Hejsa,

Jeg har et problem med en Windows XP, da jeg ikke kan få den til at
logge på en filserver. Når brugeren forsøger at logge på serveren (ved
at gå i Start -> Kør og skrive \\[ip-adresse]), så får han med det
samme at vide, at brugernavnet ikke findes.

Det skyldes at maskinen tidligere har været logget på den pågældende
server med et andet brugernavn, og nu har Windows gemt de oplysninger
et eller andet sted. Brugernavnet eksisterer ikke mere, og den skal
bruge et nyt.

Hvis jeg opretter en ny profil på maskinen, kan denne nye profil
sagtens koble sig på filserveren, så det er altså gemt under brugerens
profil et sted.

Kan nogen hjælpe?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : ///M

Dato : 08-08-05 12:48

"René" Frej Nielsen wrote:
> [...]
> at gå i Start -> Kør og skrive \\[ip-adresse]), så får han med det
> samme at vide, at brugernavnet ikke findes.

Det er serveren der afviser dig, altså mener jeg du bør kigge der, om
brugeren du forsøger at logge ind med, er oprettet og har rettigheder til at
komme ind

///M