MS Windows
briani 27239
opdateringer
Fra : Sm

Dato : 03-08-05 19:08

Jeg bruger Windows ME, jeg får hver dag nye opdateringer, kan det virkelig
passe eller er det min komputer der er indstillet forkert

Hilsen

Soeren

Fra : John

Dato : 03-08-05 19:54

"Sm" <dsl5(move)2801@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger Windows ME, jeg får hver dag nye opdateringer

Spændende... men hvorfra.....?

> kan det virkelig
> passe

Jajada, hvis det fx er din antivirus... hvis det er din windows, er det lidt
spooky!

Du kan få nyttige oplysninger om din windows-installation med dette gratis
program:
http://majorgeeks.com/download.php?det=1385

Programmet afslører, blandt meget andet, om der er defekte windows-paches,
der kræver af- og gen-installation, og der er relevante links til Microsoft.

Microsoft frigiver normalt eventuelle opdateringer den anden tirsdag i hver
måned. Du kan checke din windows ved at klikke 'start', og vælge
windowsupdate.

Mvh John

Fra : Sm

Dato : 04-08-05 07:08

> Spændende... men hvorfra.....?

de kommer vel fra microsoft

> [...]
windows-paches,
> der kræver af- og gen-installation, og der er relevante links til

programmet giver en del fejlmed. men som jeg forstår det skal man lade sig
registrere købe programmet for at det sletter alle fejl

mvh

Soeren

L_I

Fra : John

Dato : 04-08-05 10:23

"Sm" <dsl5(move)2801@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> programmet giver en del fejlmed. men som jeg forstår det skal man lade sig
> registrere købe programmet for at det sletter alle fejl

Belarc Advisor er gratis, og sletter ikke noget.

Mvh John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-08-05 16:06

"Sm" <dsl5(move)2801@vip.cybercity.dk> skrev

> de kommer vel fra microsoft

Hvis du mener E-mail, så sender MS *IKKE* opdateringer ud på mail, medmindre
du udtrykkeligt selv har tilmeldt dig denne service på den specielle
hjemmeside. Hvis du får noget af den slags på mail, så er det helt sikkert
hoax eller virus, så slet hele møllen og gå din PC grundigt igennem for
virus og spyware.

Selv om disse opdateringer ser meget professionelle ud, så er og bliver det
hoax og virus.

Windows ME opdaterer automatisk via windowsupdate.

Claus

Fra : Sm

Dato : 07-08-05 08:01

> "Sm" <dsl5(move)2801@vip.cybercity.dk> skrev

> Windows ME opdaterer automatisk via windowsupdate.

ja og det er det der sker hver dag, og det kan vel ikke være rigtigt,
altså
må det være min pc der gør et eller andet.

Soeren

Fra : Sm

Dato : 07-08-05 08:37

..

> Windows ME opdaterer automatisk via windowsupdate.
>
> Claus
nu har jeg været inde på windows update siden, her kan jeg se at det er
den
samme opdatering der går igen hver dag, også idag, det er denne kritiskt
opdatering til scriptkommandoer i windows media player (KB 828026)

mvh

Soeren

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-08-05 15:26

> [...]

> samme opdatering der går igen hver dag, også idag, det er denne kritiskt
> opdatering til scriptkommandoer i windows media player (KB 828026)

Tilsyneladende bliver den ikke færdig...

Luk alle unødvendige programmer, firewall, antivirus osv, og gå så ind på
windows update og kør den manuelt. Bliv ved indtil den siger, at den ikke
kan finde mere. Hvis du får fejl, så skriv fejlen ned og søg efter denne på
google. Kendte fejl er helt sikkert godt beskrevet.

Claus

Fra : Sm

Dato : 07-08-05 16:54

> [...]

> kan finde mere. Hvis du får fejl, så skriv fejlen ned og søg efter denne

> google. Kendte fejl er helt sikkert godt beskrevet.

Nu har jeg gjort som du siger, installationen er korrekt udført. Jeg
genstarter min Computer og går ind på windows updates siden, og
kontrollerer
for opdateringer, den samme opdatering kommer frem. Gode råd modtages med
glæde

mvh

Soeren

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 08-08-05 15:34

> [...]

> kontrollerer
> for opdateringer, den samme opdatering kommer frem.

Hvilken fejl meldte den så og hvad sagde google?

--
Peter Thomas Fischer
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-08-05 16:33

"Sm" <dsl5(move)2801@vip.cybercity.dk> skrev

> for opdateringer, den samme opdatering kommer frem. Gode råd modtages med
> glæde

Har du søgt efter fejlen, som jeg skrev?!

Jeg er næsten stensikker på, at den fejl er beskrevet med løsningsforslag i
MS knowledge database, hvis bare du søger efter henholdsvis fejlen eller det
aktuelle Q / KB nummer. Søg også efter nummeret på den aktuelle opdate, den
har helt sikkert et KB nummer.

Claus

Fra : Sm

Dato : 08-08-05 17:36

> "Sm" <dsl5(move)2801@vip.cybercity.dk> skrev

> Har du søgt efter fejlen, som jeg skrev?!
http://www.tipchannel.dk/tema/828026_mediaplayer9/828026_mp_9_2.htm

her har jeg prøvet at hente filen den går i stå efter at have hentet 9%
Når jeg henter filen fra windows update siden, siger den at at
installationen er lykkedes og det gør den hvar gang

> [...]
det
> aktuelle Q / KB nummer. Søg også efter nummeret på den aktuelle opdate,
(KB828026) jeg kan ikke se de skriver noget om denne fejl

Soeren

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-08-05 15:05

> [...]

> Når jeg henter filen fra windows update siden, siger den at at
> installationen er lykkedes og det gør den hvar gang

Prøv at kigge under tilføj/fjern programmer og se, om der er noget fra
opdateringen, du kan fjerne der, og prøv så igen. Brug hellere muligheden
for at køre installationen manuelt. Husk at slukke *alle* programmer, også
de programmer som kører som en service. Bare en enkel uvedkommende proces
kan lave ged i en opdatering.

Alternativt må du fjerne mediaplayeren og så geninstallere den.

Claus

Fra : Sm

Dato : 12-08-05 07:23

> [...]
proces
> kan lave ged i en opdatering.
>
> Alternativt må du fjerne mediaplayeren og så geninstallere den.

hvordan fjerner jeg mediaplayeren jeg kan ikke se den under tilføj/fjern
programmer

Soeren

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 07:52

Sm wrote:
> hvordan fjerner jeg mediaplayeren jeg kan ikke se den under
> tilføj/fjern programmer

Jo, hvis du kigger det rigtige sted!

Når du har åbnet vinduet "Tilføj eller fjern programmer", så klik på
ikonet "Tilføj/Fjern Windows komponenter", som du finder i venstre
side af vinduet.

-E.G.

Fra : Sm

Dato : 12-08-05 11:22

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, hvis du kigger det rigtige sted!
>
> Når du har åbnet vinduet "Tilføj eller fjern programmer", så klik på
> ikonet "Tilføj/Fjern Windows komponenter", som du finder i venstre
> side af vinduet.

sådant et ikon er der ikke, der er 3, 1. Installer/fjern programmer 2.
windows installation 3.startdiskette, hverken under 1 eller 2 findes
windows
media player

Soeren

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 11:50

Sm wrote:
> sådant et ikon er der ikke, der er 3, 1. Installer/fjern programmer 2.
> windows installation 3.startdiskette, hverken under 1 eller 2 findes
> windows
> media player

Undskyld, jeg har ikke fulgt hele tråden og jeg troede at du kørte XP.

-E.G.