MS Windows
briani 27239
Windows vil ikke loade ?
Fra : Mads

Dato : 03-08-05 16:25

Hej

Jeg har lige fået et problem med en af mine Pc'ere.
Windows XP nægter at starte op.

Når jeg tænder maskinen dukker den første boot skærm op,
altså der hvor man kan gå ind i Bios, men derpå bliver skærmen
sort og der sker ikke mere.

Trykker jeg F8 under opstart får jeg XP's start menu frem, men
hverken VGA tilstand, Sikker tilstand eller nogen af de andre
muligheder lader til at virke.

Vælger jeg f.eks. Sikker tilstand kan jeg se at 3 filer bliver
loadet, nemlig :
ntoskrnl.exe
hal.dll
kdcom.dll
hvorpå maskinen går i stå. Der arbejdes heller ikke på harddisken
sådan som der normalt gør mens Windows bliver læst ind.

Har I nogen forslag til en løsning?
Helst en der ikke kræver en total ominstallation af systemet.

På forhånd tak

--
Mvh Mads

"Gode diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-08-05 16:50

Den 03-08-05 17.25 skrev Mads følgende:

> Trykker jeg F8 under opstart får jeg XP's start menu frem, men
> hverken VGA tilstand, Sikker tilstand eller nogen af de andre
> muligheder lader til at virke.

Hvis du også har prøvet "Fejlsikret tilstand med kommandoprompt", og den
heller ikke virker, er der vist ikke meget håb.

Du kan evt. prøve at vælge "Deaktiver automatisk genstart ved
systemfejl", hvis du har det menupunkt. Genstart så, og se, om du får en
blå skærm med en fejlmeddelelse. Har du ikke menupunktet, og du ikke får
vist en blå skærm ved genstart, tror jeg ikke, der er nogen vej uden om
en geninstallation af Windows.

Du kan i første omgang prøve at installere oven i din eksisterende
Windows uden at formatere, så du ikke mister dine data.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : Henning

Dato : 03-08-05 18:01

On Wed, 03 Aug 2005 17:25:20 +0200, Mads <Mads@invalid.post1.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Når jeg tænder maskinen dukker den første boot skærm op,
>altså der hvor man kan gå ind i Bios, men derpå bliver skærmen

Kør en hw-diagnostic på din disk.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-08-05 20:49

Henning wrote:

> Kør en hw-diagnostic på din disk.

www.ultimatebootcd.com kan med fordel bruges til dette formål, hvis
disken er OK kan en reparation af XP muligvis rette problemet:
http://kortlink.dk/xd2

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mads

Dato : 03-08-05 21:37

On Wed, 3 Aug 2005 21:49:15 +0200, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>www.ultimatebootcd.com kan med fordel bruges til dette formål, hvis
>disken er OK kan en reparation af XP muligvis rette problemet:
>http://kortlink.dk/xd2

Disken var OK. ( den var nu også kun en måned gammel )

Det var XP der var gået i udu. En reparation af XP løste
endelig problemet.

Tak til alle for hjælpen