MS Windows
briani 27239
Egenskaber for skærm
Fra : JKL

Dato : 01-08-05 17:48

Egenskaber for skærm er deaktiveret. Hvordan aktiveres de igen. XP home.

Har prøvet flere virus programmer uden held.

På forhånd tak for svaret...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-08-05 20:05

JKL skrev:

> Egenskaber for skærm er deaktiveret. Hvordan aktiveres de igen.
> XP home.

Prøv at gå ned i Start > Kør og start så: regedit

Find følgende nøgle:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies
Dér vil der som standard ligge en undernøgle ved navn Explorer og
intet andet. Hvis du også har en undernøgle ved navn System, så er
der sat restriktioner på dit system af en eller anden grund.

Du kan enten slette hele System-nøglen eller nøjes med at slette
værdien 'NoDispCPL', eller noget i den stil, inde i System-nøglen,
men jeg ville nu nok slette hele System-nøglen, hvis jeg sad i
samme situation.

> Har prøvet flere virus programmer uden held.

Det er nok også nærmere spyware eller andet malware, du har fået
ind i maskinen. Har du også prøvet med et program som Spybot f.eks.?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 20:13

JKL wrote:
> Egenskaber for skærm er deaktiveret. Hvordan aktiveres de igen. XP
> home.
>
> Har prøvet flere virus programmer uden held.

Jeg håber for dig, at du mener ANTI-virus programmer!

Et GÆT: Adgangen til skærm egenskaberne kan være fjernet med
en policy. Men der er vist ingen policy editor i Home Edition, så du
må ind og "kloge" lidt i registreringsdatabasen (regedit).

Der er noget udmærket INFO om emnet her:

http://www.j79zlr.com/gphome.php

Prøv især at kigge under Control Panel / Display:
http://www.j79zlr.com/gphome.php#Display

Men altså: Det er kun er skud i tågen...

-E.G.

Fra : JKL

Dato : 07-08-05 21:18

Tak for hjælpen, begge to.