MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Subst forsvinder ved reboot??
Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-07-05 12:41

Hejsa

Jeg har oprette to drev med Subst kommandoen i w2k, men de forsvinder ved en
reboot. Hvordan får man dem til at være permanente?

Claus

Fra : G B

Dato : 28-07-05 13:17

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har oprette to drev med Subst kommandoen i w2k, men de forsvinder
> ved en reboot. Hvordan får man dem til at være permanente?

Altså, du har ændret drevbogstav(er) med subst-kommandoen? Brug i stedet
Disk Management Tools.
[Control panel-> Administrative tools-> Computer Management-> Disk
Management].

GB

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-07-05 20:11

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev

> Altså, du har ændret drevbogstav(er) med subst-kommandoen? Brug i stedet
> Disk Management Tools.
> [Control panel-> Administrative tools-> Computer Management-> Disk
> Management].

Nej, jeg har ikke ændret drevbetegnelser, jeg har substitueret en lang sti
med et drevbogstav.

Claus

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-07-05 13:22

On 2005-07-28, Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> wrote:
> Jeg har oprette to drev med Subst kommandoen i w2k, men de forsvinder ved en
> reboot. Hvordan får man dem til at være permanente?

Jeg ved ikke om det kan laves permanent, men subst kan jo nemt køres
ved start, f.eks. fra registreringsdatabasen.

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
eller for alle brugere
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-07-05 20:04

"Lars Stokholm" <stokholm@despammed.com> skrev

> [...]
> HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
> eller for alle brugere
> HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Det må du nok skære ud i pap!

Hvordan gør man det? Det er min server, og jeg vil gerne, at jeg får mine
drev igen, hvis maskinen f.eks. taber strøm og genstarter...

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-07-05 20:16

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> Jeg har oprette to drev med Subst kommandoen i w2k, men de forsvinder ved
en
> reboot. Hvordan får man dem til at være permanente?

Nå, det var ikke svært. Man opretter bare en ganske almindelig genvej, hvor
man sætter hele kommandoen ind, og så lægger man den genvej i startmappen...

Det er da meget smart

Claus

Fra : G B

Dato : 30-07-05 00:15

> Det er da meget smart

Ja, somme tider kan man ikke se skoven for bar' træer...

GB