Asperger
Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-06-01 08:45

Jeg har en hjemmehjælper, hvis 7-årige søn har asperger. Jeg har lovet
hende at finde frem til nogen "patient-foreninger" o.l. da hun ikke er
så stærk i det med computere og hun mangler noget hjælp og en evt
støttegruppe.

Hun fortæller at oftest ender alle hendes søgninger inde i
autisme-emner, som er nært beslægtet med asperger, men hun savner mere
info om det. Er der nogen der har gode links - og evt.
"patient-foreninger" ?
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 06-06-01 10:27

Du kan jo begynde med denne: http://www.autisme.dk/artikler/hummelshoej.htm
--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-06-01 13:36

On Wed, 06 Jun 2001 11:26:55 +0200, Asbjørn M. Nielsen
<asbjorn@sos.dk> wrote:

>Du kan jo begynde med denne: http://www.autisme.dk/artikler/hummelshoej.htm

Takker for tippet....

Har nu fået fundet en hel del ting som jeg har lagt på en skive til
hende..... (11 MB *SS*). Jeg troede egentlig det var meget sværere at
finde noget om Asperger..... Min hjemmehjælper sagde nemlig at hun
havde ret svært ved at finde noget konkret om det - men let nok at
finde noget om autisme. Jeg kender ikke lige forskellen i de to
definitioner, men kunne godt se hun havde ret, men 11 MB det er da
værd at ttage med.....
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 06-06-01 14:03

Asbjørn M. Nielsen skrev:

>Du kan jo begynde med denne: http://www.autisme.dk/artikler/hummelshoej.htm

Ja Chick burde vide noget.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : susanne

Dato : 07-06-01 00:03

Karsten Jensen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>hende at finde frem til nogen "patient-foreninger" o.l. da hun ikke er
>så stærk i det med computere og hun mangler noget hjælp og en evt

Må det være på engelsk?

susanne

--
New newsgroup formed for people with disabilities on intimacy and relationships
issues. Please ask your news provider to carry alt.support.disabled.intimate-relations

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-06-01 22:18

On Thu, 7 Jun 2001 01:02:42 +0200, "susanne" <cybs@ofir.dk> wrote:

>Må det være på engelsk?

Nej tak, det er hun ikke så stærk i. Men jeg har vist fundet rigeligt
til hende..... Brændte en CD til hende på 11 MB med dumps fra
hjemmesider. Sjovt (rart) at kunne hjælpe sin hjemmehjælper. *SS*
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : susanne

Dato : 10-06-01 23:00

Karsten Jensen skrev i meddelelsen
<5to7itgjufjt9o4ud5fufh63beihibf64q@4ax.com>...
.............Men jeg har vist fundet rigeligt
>til hende..... Brændte en CD til hende på 11 MB med dumps fra
>hjemmesider.

Ja - alene chick's side, og linksene fra den, var lidt af en guldgrube,
opdagede jeg.
Men jeg blev lidt ked af at læse om, hvor svært hun har det for tiden )-:

>Sjovt (rart) at kunne hjælpe sin hjemmehjælper. *SS*

Og det har du sikkert gjort mange gange før, uden at vide det. Egentlige gaver

man jo ikke give (eller modtage) - men hjælpsomhed og betænksomhed betyder
/meget/ på begge sider af et hjælperforhold. Jeg har jo et ben i hver lejr, og
burde
vide det, ikk'!

susanne

Fra : Karsten Jensen

Dato : 11-06-01 09:22

On Sun, 10 Jun 2001 23:59:30 +0200, "susanne" <cybs@ofir.dk> wrote:

>Men jeg blev lidt ked af at læse om, hvor svært hun har det for tiden )-:

- også jeg.

>Og det har du sikkert gjort mange gange før, uden at vide det.

- det har jeg faktisk...... Men jeg plejer at sige jeg har også
tavshedsplig *GG*

>Egentlige gaver
>må
>man jo ikke give (eller modtage) - men hjælpsomhed og betænksomhed betyder
>/meget/ på begge sider af et hjælperforhold.

*SS* jooo. men en skive til en femmer brokker kommunen sig nok ikke
over.

>Jeg har jo et ben i hver lejr, og
>burde
>vide det, ikk'!

Jo... Sender et reply senere på din "lange" e-mail.
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : P.C.

Dato : 08-06-01 17:27

Hi.

> [...]
>hende at finde frem til nogen "patient-foreninger" o.l. da hun ikke er
>så stærk i det med computere og hun mangler noget hjælp og en evt

Autlist.dk som du kan finde i Yahoo ,er en af de mest aktive private
mailinglister på området. vi har på to år 9000 meddelelser i arkivet .
Addressen er:

Der er Støttegrupper men jeg vil ikke reklamere her i denne gruppe, simpelthen
fordi vi er bange for at få overfyldt.
Det bedste du kan gøre ,er at søge efter Asperger.dk's hjemmeside og
Videncenteret for Autismes hjemmeside.
Vi har nu mere end 100 medlemmer i Autlist og lidt mindre i Handibarn der
knopskød herfra på et tidspunkt., og kører somsagt støttegruppen i et
medborgerhus og vi har et Idrætsprojekt på vej.
Link :

http://www.autlist.dk

------- her finder du rigeligt af det du søger.
Have a nice day.