MS Windows
briani 27239
Win98SE Windows... Update download starter~
Fra : ikj

Dato : 26-07-05 12:52

Jeg har formatteret mit barnebarns PC, genindlæst W98SE og ville derefter,
fra mit bredbånd, downloade diverse opdateringer, bl.a. Windows Update og
nødvendige andre programmer.

Efter at have fået hjælp fra Ivan V.Klattrup og stillet uret korrekt gik det
fint med IE6/SP1 opdateringen, men derefter har downloadfunktionen været i
udu.

Dialogboksen popper op med meddelsen:

"Windows Update henter oplysninger der skal installeres på din computer.
Vent et øjeblik."

Jeg venter og intet sker

Ellers fungerer E-mail og internet og jeg kommer fint ind på hjemmesider.
Men forsøger jeg at downloade, hænder intet.

Håber at jeg denne gang henvender mig til den rigtige gruppe.

Er der nogen der har et bud på hvad som er gået galt.

hilsen IKJ

Fra : John

Dato : 26-07-05 13:55

"ikj" skrev i en meddelelse

> "Windows Update henter oplysninger der skal installeres på din computer.
> Vent et øjeblik."
> Jeg venter og intet sker

> Er der nogen der har et bud på hvad som er gået galt.

Nogle skud (i tågen):

Prøv evt at scanne for virus og spyware. Check sikkerhedsindstillinger i IE,
stil det hele til standard. Windows 98 SE har en række reparationsværktøjer,
bl a for IE. Prøv dem.

Test af Java og JavaScript. Du skal kunne se 2 ure, ellers følg sidens
hjælpelinks:
http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

Belarc Advisor, en go', gratis hjælper, der blandt meget andet, giver
oplysninger om installerede/manglende patches:
http://majorgeeks.com/download.php?det=1385

Mvh John

Fra : ikj

Dato : 28-07-05 10:18

> [...]
>
> Belarc Advisor, en go', gratis hjælper, der blandt meget andet, giver
> oplysninger om installerede/manglende patches:

Tak til John

Det var gode råd og ved gennemgang af næsten alle mulige,tilligemed meget
andet, fik jeg bugt med problemet.

Tak endnu engang
hilsen IKJ