MS Windows
briani 27239
Program til at lave en liste
Fra : Gubs

Dato : 25-07-05 20:43

Hej i gruppen

Hvis jeg er havnet forkerte sted, så fortæl mig det gerne så jeg kan komme
til rette sted.

Jeg har en masse filer som er sorteret i en hel del mapper, disse mapper
kunne jeg godt tænke mig jeg kunne lave en liste over, automatisk, men med
hvad kan jeg gøre det ? Det er ikke filerne inden i mapperne der skal
listes, kun mapperne.

På forhånd tak for hjælpen

Gubs

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-07-05 20:51

On 2005-07-25, Gubs <nogo31@hotmail.com> wrote:
> [...]
> kunne jeg godt tænke mig jeg kunne lave en liste over, automatisk, men med
> hvad kan jeg gøre det ? Det er ikke filerne inden i mapperne der skal

Start > Kør > cmd > navigér til mappen med mapperne i > dir /ad /b /s

Du navigerer rundt med cd (Change Directory), f.eks.:
C:\Documents and Settings\Lars Stokholm>cd \windows\system32
C:\WINDOWS\system32>

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-07-05 20:59

On 2005-07-25, Lars Stokholm <stokholm@despammed.com> wrote:
> Start > Kør > cmd > navigér til mappen med mapperne i > dir /ad /b /s

Jeg glemte at sige at listen kan gemmes i en fil, med kommandoen:
dir /ad /b /s > liste.txt

Fra : O. Skjold \(Odense 5~

Dato : 25-07-05 21:22

<klip>

Måske Folderprint? http://www.homestead.com/algor/

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : Lars

Dato : 26-07-05 15:14

In article <42e54061$0$28215$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, nogo31
@hotmail.com says...
> [...]
> kunne jeg godt tænke mig jeg kunne lave en liste over, automatisk, men med
> hvad kan jeg gøre det ? Det er ikke filerne inden i mapperne der skal

OS Commandline:

Tree > folder.txt

Hermed har du dir struktur i en txt fil

--