Post nr. + By - sammenhæng
Fra : Skindbeni

Dato : 07-09-05 17:48

Hej.

Kan man lave det således, at man har to editbokse - en til post nr. og en
til by.

Ved indtastning af postnr. i det ene felt, bliver det andet felt automatisk
ændret til det bynavn, der matcher postnummeret og det samme gældende, hvis
det er bynavnet, der indtastes, så skal postnummeret ændres.

Udover en begyndende / voksende viden om Delphi, har jeg Delphi 2005 samt
såvel en Excelfil som en Acces fil med alle postnumre og bynavne

Fra : Hans

Dato : 07-09-05 18:22

"Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Udover en begyndende / voksende viden om Delphi, har jeg Delphi 2005 samt
> såvel en Excelfil som en Acces fil med alle postnumre og bynavne

Ja brug f.eks. OnExit. Dvs. ved en OnExit på postnr så checkes der om
postnr. er ændret og er det det så rettet bynavn feltet, og omvendt.

/HK

Fra : Skindbeni

Dato : 07-09-05 18:40

"Hans" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> "Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> skrev i en meddelelse

> Ja brug f.eks. OnExit. Dvs. ved en OnExit på postnr så checkes der om
> postnr. er ændret og er det det så rettet bynavn feltet, og omvendt.

Okay Hans.

Det var første del.

2. del må være, hvordan sammenhængen laves / hvordan databasen eller
excel-filen bliver integeret.

Altså hvordan edtBy eksempelvis ved, hvilket bynavn, der skal skrives, når
jeg i edtPostnr skriver 8700.

Fra : Hans

Dato : 07-09-05 19:12

> [...]
> excel-filen bliver integeret.
>
> Altså hvordan edtBy eksempelvis ved, hvilket bynavn, der skal skrives, når

Jeg har brugt 2 løsninger, i den ene har jeg alle bynavne og postnumre i en
MySQL tabel som jeg så køre en simpel SQL på. I den anden har jeg bynavne og
postnumre i en txt fil sådan:
5320=Agedrup
6753=Agerbæk
6534=Agerskov
927=Akrar
2620=Albertslund
4734=Allerslev
den indlæser jeg så i en StringList som jeg så søger i.

/HK