Opfølgning på Cisco 3750'er og st
Fra : Klaus Larsen

Dato : 07-09-05 10:50

Hejsa

Jeg beskrev tidligere et problem vedrørende 2 3750'ere hvor masteren
ikke kunne se slaven. Netværkspusheren mente at opgradering af softwaren
på switchene ville afhjælpe problemet. Men faktisk hjalp følgende
kommando udført at venlig tilkaldt tekniker på problemet:

sdm prefer routing
(husk at reloade bagefter)

Det skal indskydes at vi selvfølgelig router på pågældende switch og at
sdm kommandoen derfor eksekveret på den måde.

Bagefter blev switchene opgraderet så det er umuligt at sige om en evt
opgradering ville have afhjulpet problemet. Den daværende problematiske
software var 12.2(25)SEB1. Den nye hedder 12.2(25)SEC.

Vh

Klaus

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-09-05 15:47

On Wed, 07 Sep 2005 11:50:11 +0200, Klaus Larsen <kla@dfuni.dk> wrote:

> sdm prefer routing
> (husk at reloade bagefter)
>
> Det skal indskydes at vi selvfølgelig router på pågældende switch og at
> sdm kommandoen derfor eksekveret på den måde.

Jeg har kunder med 3750'ere og routing, men uden 'sdm prefer routing',
hvor stacking virker fint.

Kommandoen 'sdm prefer' ændrer ikke boxens opførsel. Den justerer
nogle tabeller, så de er optimeret til en bestemt anvendelse.

> Bagefter blev switchene opgraderet så det er umuligt at sige om en evt
> opgradering ville have afhjulpet problemet. Den daværende problematiske
> software var 12.2(25)SEB1. Den nye hedder 12.2(25)SEC.

Ja, det kan selvfølgelig godt have været en bug, men jeg har nu andre
kunder, der kører med stacking på SEB og SEB1, så den er ikke typisk.

For den sags skyld kan det være reload'en, der har fixet problemet.

-A

Fra : Klaus Larsen

Dato : 07-09-05 20:56

> Jeg har kunder med 3750'ere og routing, men uden 'sdm prefer routing',
> hvor stacking virker fint.

Det må stå hen i det uvisse. Under alle omstændigheder blev software
opgradering anbefalet idet leverandøren tidligere havde set det kunne
skabe problemer.

Og alt i alt skal kun et 0 vendes ved en fejl til et 1 for det fejler.

Så Well.. Switche i dag nærmer sig vel umådelige komplekse systemer der
ikke lade OS'er så meget tilbage. Fejl opstår uundgåeligt

Klaus