W2k Pro filesharing virker kun den ene vej
Fra : Kedde

Dato : 06-09-05 08:47

Jeg har et lille netværk med to W2K Pro maskiner, med et irriterende lille
problem.

Fra computer A kan jeg fint browse B's delte mapper, men når jeg fra
computer B vil browse A's delte mapper, får jeg flg besked:
"\\A\C$ is not accessible!" og "The network path was not found!"

Hvis jeg fra computer A browser B's delte mapper får jeg samtidigt lov fra
computer B at browse A's mapper.

På begge maskiner logges på med samme brugernavn/password. Begge maskiner er
medlem af samme workgroup og har samme TCP/IP opsætning. Jeg har en adsl
router der samtidigt fungerer som dhcp server og tildeler maskinerne
ip-adresse.

Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak.

Mvh Christian

Fra : Søren G

Dato : 06-09-05 12:20

"Kedde" <esborg@tiscali.dk> wrote in message
> Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak.

Firewall på computer A ?

--
Søren

Fra : Kedde

Dato : 07-09-05 11:31

Der er ikke firewall på nogen af maskinerne. Min adsl router har indbygget
firewall ud mod internettet, men denne har jeg disablet uden at det gør
nogen forskel.

Computer A kan kun se sig selv i exploreren under
My Network Places->Entire Network->Microsoft Windows Network-><WorkGroup>

På Computer B kan jeg se begge maskiner i samme workgroup men ikke tilgå
Computer A

Håber det kan gi' en ide om hvor det halter.

Mvh Christian