Hælp, håber at i kan hjælpe.Linksys Router~
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 05-09-05 11:30

Jeg har en Prestige Router som jeg fik fra Cyber city.
og når jeg kører med den kan jeg godt kører med Emule med Høj ID
mine instillger på den er her
http://img310.imageshack.us/img310/7137/11fm.jpg
og så når jeg sætter min Linksys Router V. BEFSR41.
når jeg sætter den til og sætter stik i port 1 og 2 i Linksys.
så går emule ned på Low ID
jeg har prøvet at lave lidt opsætning på den.
http://img63.imageshack.us/img63/9996/24ex.jpg
men har nok gjort nået forkert der inde.
jeg er kun gået ind i Setup.
og ikke i nået andet på routerne.
Håber at det er nok info eller må i lige skrive
håber at i kan hjælpe mig

Thomas

Fra : Mads Bahrt

Dato : 05-09-05 11:43

Thomas Pedersen wrote:
> [...]
> jeg er kun gået ind i Setup.
> og ikke i nået andet på routerne.
> Håber at det er nok info eller må i lige skrive

Hvorfor ønsker du at sætte to routere i serie?

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 05-09-05 12:09

kan værer mig der har dummet mig.
men jeg har 2 computer
den her + en bærbar.
og begge skal på nettet.
men kun den her der skal kører æsel.
håber ikke at jeg har gjort nået forkert.
men måske du kunne hjælpe mig

Fra : Towli

Dato : 05-09-05 14:38

> [...]
> og begge skal på nettet.
> men kun den her der skal kører æsel.
> håber ikke at jeg har gjort nået forkert.

Hvis du nøjes med din "Prestige router" og sætter en switch på istedet for
din Linksys router og efterfølgende giver din stationære fast Ip
(10.0.0.2),
bør det virke som du gerne vil have det til (såvidt jeg kan se).

/T

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 05-09-05 15:08

ok.
men har jo købt mig en Linksys Router.
så skal jeg ud og købe en Switch.
hvad koster sådan en ??
og kan det slet ikke virke med en Router.
Skal lige sige at den bærbar.
både skal kunne gå på nettet og printe ud, hvor printerne sider på denne
her.

Thomas

Fra : Towli

Dato : 05-09-05 15:22

Hovsa... hvis der er flere porte i din Linksys, kan den garanteret åsse
fungere som switch.
Desværre kender jeg ikke den router, men du kan da starte med at forsøge
at
disable dhcp funktionen (?). Der er garanteret nogen af de aldeles
kompetente folk herinde der kan hjælpe dig, så du ikke behøver smide penge
efter en switch...
/T

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 05-09-05 15:25

Helt iorden
så venter jeg på at der er nolge der kender til min Router.
for så jeg gået i stå.
Hilsen Thomas

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 05-09-05 18:02

On Mon, 5 Sep 2005 16:24:31 +0200, "Thomas Pedersen" <twp@twp.dk> wrote:

>Helt iorden
>så venter jeg på at der er nolge der kender til min Router.
>for så jeg gået i stå.

En LinkSys BEFSR41 har en indbygget 4-port switch, så der er ingen grund til
at anskaffe yderligere en switch.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 05-09-05 20:56

ok så vil jeg beholde den.
men hvordan få jeg den til at virke ???

Thomas
"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:0duoh1lntj51v0e878qf9u1s5l3j6eit9m@4ax.com...

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 06-09-05 07:40

On Mon, 5 Sep 2005 21:55:39 +0200, "Thomas Pedersen" <twp@twp.dk> wrote:

>"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
>meddelelse news:0duoh1lntj51v0e878qf9u1s5l3j6eit9m@4ax.com...

>ok så vil jeg beholde den.
>men hvordan få jeg den til at virke ???

Prøv at sætte Linksys-routeren på i stedet for den originale router fra
Cybercity - måske virker det umiddelbart.

Hvis det ikke virker, må du checke Cybercitys krav til opkoblingen (DHCP,
PPPoE osv. - jeg kender ikke noget til Cybercity) og tilrette
Linksys-routerens opsætning i henhold til kravene.

De port-forwardings, du har beskrevet tidligere, kan du også lave på
Linksys-routeren (under Advanced -> Forwarding).

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-09-05 18:35

On Tue, 06 Sep 2005 08:39:52 +0200, Gert Søgaard Jensen
<nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> wrote:

> Prøv at sætte Linksys-routeren på i stedet for den originale router fra
> Cybercity - måske virker det umiddelbart.

Nej, det gør det ikke. CC bruger en router med indbygget ADSL-modem,
så man kan ikke bruge en 'tilfældig' router med et Ethernet-interface.
Det skal være PPP over ATM over ADSL.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 06-09-05 18:52

On Tue, 06 Sep 2005 19:34:30 +0200, Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG>
wrote:

>Nej, det gør det ikke. CC bruger en router med indbygget ADSL-modem,
>så man kan ikke bruge en 'tilfældig' router med et Ethernet-interface.
>Det skal være PPP over ATM over ADSL.

OK - så kan LinkSys'en naturligvis ikke bruges.

Som nævnt vidste jeg intet om Cybercity - nu ved jeg da lidt

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Morten Andersen

Dato : 07-09-05 20:18

Gert Søgaard Jensen skrev:

> OK - så kan LinkSys'en naturligvis ikke bruges.
>
> Som nævnt vidste jeg intet om Cybercity - nu ved jeg da lidt

wan <-> Prestige <-> Linksys <-|-> Stationær
|-> Bærbar

deaktiver dhcp i linksys og så er du kørende.
hvis du vil investere i noget andet, så indeholder d-link DSL-g604t både
modem, router, switch og access point.

--
mvh Morten Andersen

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 08-09-05 08:23

On Wed, 07 Sep 2005 21:18:26 +0200, Morten Andersen <morten.andersen@it.dk>
wrote:

> [...]
>
>deaktiver dhcp i linksys og så er du kørende.
>hvis du vil investere i noget andet, så indeholder d-link DSL-g604t både

Tak for opskriften, Morten.

Det var nu ikke mig, der havde problemet, men Thomas Pedersen, der startede
tråden. Jeg håber, at Thomas ser dit svar.

Du kan se hele tråden her:

http://makeashorterlink.com/?A34B611CB

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-09-05 08:37

Ja efter mange ting er da kommet et svar jeg kunne bruge *S*

Takker for svaret

meddelelse news:v4pvh1h9u948ttr5tllnfqvccvj1nham6f@4ax.com...