Enable / disable input felt
Fra : Jens Jackson

Dato : 06-06-01 07:38

Hej

Jeg har et input felt som per default er disabled:

<input type="Text" name="Slutdato" disabled>

Jeg ønsker, at dette felt skal kunne gøre aktivt ved klik i en checkbox:

<input type="checkbox" name="Afsluttet" value="Ja" OnClick="aktiver_felt()">

Ved alle efterfølgende klik skal felt skiftevis blive inaktivt og aktivt.

Dettte er scriptet:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function aktiver_felt() {

var felt_status

if(!felt_status) {
felt_status = 0;
}

if(felt_status == 0)
{
document.ref_form.Slutdato.disabled=false;
felt_status = 1;
}
else if(felt_status == 1)
{
document.ref_form.Slutdato.disabled=true;
felt_status = 0;
}

}
</SCRIPT>

Først checker jeg om felt_status har nogen værdi. hvis ikke bliver den 0.
Derefter henholdsvis aktiverer og deaktiverer jeg felt afhængig af værdien i
felt_status.

Det virker dog ikke helt efter hensigten. Første klik i checkboxen gør
feltet aktivt men efterfølgende klik har ingen effekt.

Mange tak.

Anders

Fra : Jakob Andersen

Dato : 06-06-01 12:36

"Jens Jackson" <jens@det-ydre-rum.dk> wrote in message
> Jeg har et input felt som per default er disabled:
> <input type="Text" name="Slutdato" disabled>
> Jeg ønsker, at dette felt skal kunne gøre aktivt ved klik i en checkbox:

Jeg har lige forsimplet det lidt hvis det er i orden

<SCRIPT TYPE="text/javascript">
function DoFelt(obj){
if(obj.checked){
document.formnavn.slutdato.disabled = false;
}else{
document.formnavn.slutdato.disabled = true;
}
}
</SCRIPT>

Og:
<input type="Text" name="slutdato" disabled/>

<input type="checkbox" name="test" onclick="DoFelt(this)"/>

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Jesper West Ørngreen

Dato : 06-06-01 13:03

On Wed, 6 Jun 2001 13:36:25 +0200, "Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote:

> [...]
>
> Og:
> <input type="Text" name="slutdato" disabled/>
>
> <input type="checkbox" name="test" onclick="DoFelt(this)"/>

Så vil jeg også forsimple!

<FORM name="frm">
   <INPUT type="text" name="fld" disabled/>
   <INPUT type="checkbox" name="chk" onclick="frm.fld.disabled=!frm.fld.disabled "/>
</FORM>

hehehe

Jesper Ørngreen admin@orngreen.dk
Always remember you are unique - just like everybody else

Fra : Jakob Andersen

Dato : 06-06-01 14:10

"Jesper West Ørngreen" <admin@orngreen.dk> wrote in message
> [...]
> <INPUT type="text" name="fld" disabled/>
> <INPUT type="checkbox" name="chk"
onclick="frm.fld.disabled=!frm.fld.disabled "/>

Smukt ...