Fast lokal ip?
Fra : PA

Dato : 02-09-05 21:50

Hejsa!

Jeg har en Linksys WRT54GS router - er der en måde hvorpå jeg kan give en
bestemt maskine en fast lokal ipadresse?

Hilsen

PA

Fra : MadHatter

Dato : 02-09-05 22:08

On Fri, 2 Sep 2005 22:49:52 +0200, "PA" <zoom100@ofir.dk> wrote:

>Jeg har en Linksys WRT54GS router - er der en måde hvorpå jeg kan give en
>bestemt maskine en fast lokal ipadresse?

Nope - i hvert fald ikke i den firmware version jeg kender...

Det skal gøres ude lokalt på maskinen...

Fra : Ole

Dato : 02-09-05 22:36

"PA" <zoom100@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har en Linksys WRT54GS router - er der en måde hvorpå jeg kan give en
> bestemt maskine en fast lokal ipadresse?

Med den alternative firmware Sveasoft, kan routeren opsættes til at give
fast ip via dhcp. Dette gøres via mac adresssen på kortet. Eneste ulempe er,
at man skal have abonnement for at få den nyeste firmware. Pas på med at
hente firmwaren et tilfældigt sted på nettet, da den kan gøre det af med
routeren.

Ole

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 03-09-05 07:56

Ole wrote:
> Eneste ulempe er, at man skal have abonnement for at få den nyeste
> firmware. Pas på med at hente firmwaren et tilfældigt sted på nettet,
> da den kan gøre det af med routeren.

Brugt DD-WRT i stedet, det er gratis.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-09-05 00:23

PA wrote:
> Hejsa!
>
> Jeg har en Linksys WRT54GS router - er der en måde hvorpå jeg kan
> give en bestemt maskine en fast lokal ipadresse?

Sæt leasetiden til noget voldsomt stort -husmands tricket
Konfigurer pc'en manuelt uden for dhcp scopet (men i samme subnet)
Alternativ firmware som foreslået.

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".