PS2 IP adresse ?
Fra : SpookiePower

Dato : 02-09-05 09:24

Jeg har tilsluttet min PS2 til internettet og er igang med at forwarde
de porte til min PS2 som det pågældende spil bruger. Men jeg kan
ikke finde ud af hvilken IP adresse min PS2 har fået tildelt. Hvordan
kan jeg se den ? Jeg har kigget på ipconfig/all men der kan jeg kun
se min computers IP adresse. Nogle som kan hjælpe ??

Fra : Søren Blom

Dato : 02-09-05 10:26

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev
> [...]
> kan jeg se den ? Jeg har kigget på ipconfig/all men der kan jeg kun
> se min computers IP adresse. Nogle som kan hjælpe ??

Nu fortæller du ikke hvordan du har tilsluttet din PS2 til nettet, så hvis
du begynder at fortælle om det, så kan vi nok hjælpe dig.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : SpookiePower

Dato : 02-09-05 10:43

Jeg køre med en Linksys WRT54GS router som via kabel er forbundet
til min ps2.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 02-09-05 11:01

SpookiePower wrote:
> Jeg køre med en Linksys WRT54GS router som via kabel er forbundet
> til min ps2.

Prøv først at pinge din broadcast adresse og se om der er andre maskiner
end dem du kender, der svarer. Det er ikke alle OS, der svarer på den
slags, men det er nemt at prøve.

Hvis det bliver helt umuligt, så er det ret nemt at installere en
alternativ firmware på din linksys, som giver dig adgang til en
Linux-shell på den. Så kan du se alt.

Peter

Fra : Peter Mogensen

Dato : 02-09-05 11:07

Peter Mogensen wrote:
> Hvis det bliver helt umuligt, så er det ret nemt at installere en
> alternativ firmware på din linksys, som giver dig adgang til en
> Linux-shell på den. Så kan du se alt.

Men inden det kunne man jo prøve med en ethernet-sniffer og se hvad der
står i DHCP-pakkerne.

Peter

Fra : Peter Jensen

Dato : 02-09-05 10:27

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan jeg se den ? Jeg har kigget på ipconfig/all men der kan jeg kun
> se min computers IP adresse. Nogle som kan hjælpe ??

i routeren må du kunne se hvilke adresser den har tildelt til hvilke
enheder hvis den står og leger DHCP server.
løsningen kan jeg ikke give dig da jeg ikke ved hvilken router der er
tale om.

--
Peter J

Fra : SpookiePower

Dato : 02-09-05 10:45

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> i routeren må du kunne se hvilke adresser den har tildelt til hvilke
> enheder hvis den står og leger DHCP server.
> løsningen kan jeg ikke give dig da jeg ikke ved hvilken router der er
> tale om.

Min Linksys WRT54GS er sat til DHCP, men jeg kan ikke se nogle
steder i den hvilken enheder den er tilsluttet.

Fra : SoftMan Brian

Dato : 02-09-05 10:59

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> wrote in message
> "Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Min Linksys WRT54GS er sat til DHCP, men jeg kan ikke se nogle
> steder i den hvilken enheder den er tilsluttet.

Hvilken IP har din PC ? Hvis der kun er din PC og PS2 sat til nettet, er
PS2'ens IP sansyneligvis din PC's IP +1 eller -1

Fra : SpookiePower

Dato : 02-09-05 11:34

"SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken IP har din PC ? Hvis der kun er din PC og PS2 sat til nettet, er
> PS2'ens IP sansyneligvis din PC's IP +1 eller -1

Ja, det skulle jeg også mene, men jeg kan kun se min router's IP
og min computer's.

Fra : Peter Jensen

Dato : 02-09-05 12:07

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, det skulle jeg også mene, men jeg kan kun se min router's IP
> og min computer's.

ja, og prøv så at pinge PC'ens adresse +/- 1.
eks.: din PC har 192.168.0.10
prøv så at pinge 192.168.0.11 og se om du får svar.
Gør du det har du fundet din PS2 forudsat at din PC og
din PS2 er de eneste 2 enheder koblet på din router.
--
Peter J

Fra : SpookiePower

Dato : 02-09-05 13:25

> [...]

> Gør du det har du fundet din PS2 forudsat at din PC og
> din PS2 er de eneste 2 enheder koblet på din router.

Nu virker det...mærkeligt.
Jeg sad og forwardede nogle porte som spillet bruger, man da
jeg ikke kendte PS2'ens IP adresse kunne jeg ikke lave disse
portforward's. Jeg prøvede alligevel at gå online med spillet og
det virkede fint, hvilket jeg ikke forstår da jeg ikke har forwardet
nogle af de porte spille bruger. Men i min routers log, kan jeg se
at PS2'en connecter via portene og jeg kan se det sker på
IP 192.168.1.101 Har også lavet en ping på IP'en og det
virker fint. Jeg var ellers overbevist om, at mine porte var
lukkede, men det er de måske ikke alligevel, siden min log
siger at der er forbindelse via portene ??

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 02-09-05 15:03

> [...]

> lukkede, men det er de måske ikke alligevel, siden min log
> siger at der er forbindelse via portene ??

Hvis du ikke har opsat spec. firewall regler i din router for udgående
trafik, så er der som default åbnet for alle porte ud, og lukket ind.

/Brian