Ferie Mystik på netværket....
Fra : Mads

Dato : 29-08-05 18:28

Hej

Efter endt ferie kom jeg hjem til et netværk hvor nogle af "maskinerne"
pludselig ikke kunne se hinanden eller få adgang til hinanden.
Jeg har ikke en dyt forstand på netværk, men har dog selv sat det op i sin
tid, ved at følge vejledningen der fulgte med det trådløse netværk.

Jeg har fire Pc´er.
A, som er den ene og som er koblet på routeren med et kabel (server).
B, som er en bærebar PC med trådløs netkort.
C, datteren PC med en trådløs netværks adapter.
D, min PC som eogså r koblet op via en tråsløs netværks adapter

Alle maskiner kan hente mail og også komme på Internettet.

D kan overhovedet ikke se de andre maskiner
A,B og C kan se hinanden og virker fint, og D kan godt ses fra disse, men
adgang nægtes.

Jeg syntes jeg har prøvet alt.
Hvorfor er det sket i ferien, hvor ingen "piller" ved maskinerne?
Er det mon en opdatering, som maskinerne selv har hentet ned, første gang de
blev tændt?

....og hva´ kan jeg mon gøre?

A,B og D kører XP (sp2)
C WIN2000
Alle har Norton System Works installeret
Microsofts firewall er slået fra, da jeg benytter Nortons firewall.

Mit netværk er LinkSys

Mvh.
Mads

Fra : Henrik Hartig

Dato : 30-08-05 01:46

Mads wrote:
> [...]
> C WIN2000
> Alle har Norton System Works installeret
> Microsofts firewall er slået fra, da jeg benytter Nortons firewall.

Muligvis fordi at ip-adresserne er blevet ændret ved dhcp. Har pc'erne
været slukket et stykke tid (relaese time), vil dhcp lave nogle nye
ip-adresser. Jeg har selv haft lign. problem:
http://www.eksperten.dk/spm/642185

Prøv at giv maskinerne faste ip-adresser.

/henrik

Fra : Mads

Dato : 30-08-05 05:40

Prøv at giv maskinerne faste ip-adresser.

/henrik

Det vl jeg straks prøve.

Mads