Upgrade af firmware på DLink DI 624
Fra : RG

Dato : 27-08-05 11:55

Hej

Hvordan finder jeg ud af hvilken firmware revision jeg skal upgrade min
router med? Der findes 3-4 forskellige revisions?

Routeren er en DLink 624 (med en antenne).

Tak!

/RG

Fra : RG

Dato : 27-08-05 12:24

"RG" <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Routeren er en DLink 624 (med en antenne).

Glemte iøvrigt at spørge om der er en syslog-funktion i routeren. Jeg har
ikke kunne finde noget?

/RG

Fra : Robert Piil

Dato : 27-08-05 13:02

On Sat, 27 Aug 2005 10:54:46 GMT, "RG" <no@mail.invalid> wrote:

>Hej
>
>Hvordan finder jeg ud af hvilken firmware revision jeg skal upgrade min
>router med? Der findes 3-4 forskellige revisions?
>
>Routeren er en DLink 624 (med en antenne).

I Routerens webinterface, kan du gå i Tools - > Firmware.

Derefter skal du finde ud af hvilken firmware revision der er, følge
instruktionerne på siden.

Hvis der er flere firmwares til samme hardwareudgaver, må du ind og
læse om forskellen mellem dem - evt. bare tage den nyeste.
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : RG

Dato : 27-08-05 19:04

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis der er flere firmwares til samme hardwareudgaver, må du ind og
> læse om forskellen mellem dem - evt. bare tage den nyeste.

Tak for info, men jeg tænkte mere på om det er revision a, b eller c jeg
skal have til routeren.
Hvor ser jeg hvilken firmware revision det skal være?

Samt stadigvæk, er der en syslog funktion i routeren et eller andet sted.

/RG

Fra : Robert Piil

Dato : 27-08-05 19:42

On Sat, 27 Aug 2005 18:04:26 GMT, "RG" <no@mail.invalid> wrote:

>Tak for info, men jeg tænkte mere på om det er revision a, b eller c jeg
>skal have til routeren.
>Hvor ser jeg hvilken firmware revision det skal være?

Har du overhovedet prøvet?
.... så kommer du nemlig ret hurtigt til det:
http://support.dlink.com/products/revision.asp

>Samt stadigvæk, er der en syslog funktion i routeren et eller andet sted.

Den har en log, ja.

Det lyder som om du faktisk ikke har sådan en router. I så fald må mit
råd være at lade være med at anskaffe den - eller nogen anden D-Link.

Skulle jeg ud at købe router nu, ville det blive en ASUS WL 500G
Deluxe. Andenprioritet ville være Linksys WRT54G.

Fra : Svend

Dato : 27-08-05 20:17

RG wrote:
> [...]
> Hvor ser jeg hvilken firmware revision det skal være?
>
> Samt stadigvæk, er der en syslog funktion i routeren et eller andet sted.

kig på det klistermærke hvor serie nummeret står, der står hardware
revisionen.
--
svend

Fra : RG

Dato : 30-08-05 11:03

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> kig på det klistermærke hvor serie nummeret står, der står hardware
> revisionen.
> --
> svend

Tak, det havde jeg overset stod der!