Teste multi-parallel Ethernet ?
Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 25-08-05 12:52

Hej,
jeg har en stak Ethernet-kort og switche som jeg skal have testet,
alle 100Mbit.
Jeg forestiller mig at det nemmeste ville være at sætte 4 netkort i
hver af 2 computere, forbinde alle gennem en 8-ports-switch, og køre
et DOS-program fra diskette på begge der snakker sammen og tester den
4-dobbelte forbindelse (400Mbit/s).

Et Windows-program kunne også bruges, men tager længere tid pga.
opstart. Hvis Win2000 / XP kan køre parallel eller bare nemt skifte
mellem flere netkort, kunne jeg bare kopiere en stor fil, det ved jeg
ikke hvordan man gør i DOS. Jeg er heller ikke så glad for at bruge
mine gode bundkort i Windows-maskinerne til test, jeg har allerede
slidt et godt bundkort op.

1. Findes der et lille simpelt DOS-program der kan teste parallel
Ethernet ?

Såvidt jeg kan se på Tucows, download.com og ZDnet findes der ingen
programmer der kan åbne for parallel Ethernet.

2. Hvis det ikke kan lade sig gøre, hvilket diskette-program er så
bedst og hurtigst til at teste mange forskellige netkort ?