Kan ikke komme på Internettet !!!
Fra : Peter Jensen

Dato : 24-08-05 07:58

Følgende setup:

Én bærbar som via et lige kabel forbindes til en Sonicwall. Et krydset kabel
fra Sonicwall ind i ADSL, hvorefter jeg er på. FINT Sonicwall'en er
altså konf. korrekt.

Nu flytter jeg det lige kabel ind i min stationære WinXP, hvorefter jeg ikke
kan komme på, der er end ikke link i netkort eller Sonicwall !!

Nu tager jeg et krydset kabel og kører det direkte fra min stationære pc ind
i ADSL'en (altså uden om Sonicwall) hvorefter jeg er på Internettet via den
stationære !!! Den stationære er altså konf. korrekt, netkortet er kørende.

Konklusion: Staionære er konf. korrekt ellers kunne jeg ikke komme på via
krydset kabel. Sonicwall er konf. korrekt, ellers kunne jeg ikke komme på
fra bærbar.

Hvorfor kan jeg ikke komme på fra min staionære via Sonicwall'en? Jeg har
rodet med IP konf. men det burde være ligegyldigt. Selvom IP konf. er
forkert, skal der som minimum komme link i netkort og Sonicwall!!

HJÆLP. TAK

Fra : Calle.

Dato : 24-08-05 08:20

Peter Jensen wrote:
> [...]
> har rodet med IP konf. men det burde være ligegyldigt. Selvom IP
> konf. er forkert, skal der som minimum komme link i netkort og

Er du sikker på at der skal bruges et krydset kabel, det gør man normalt kun
hvis man forbinder 2 Pc'ere direkte. Har du prøvet kun med lige kabler?
--
Calle.

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-08-05 09:07

Jeg har også prøvet med et lige kabel, uden held

Fra : Jan

Dato : 24-08-05 14:29

> [...]
> rodet med IP konf. men det burde være ligegyldigt. Selvom IP konf. er
> forkert, skal der som minimum komme link i netkort og Sonicwall!!

Det kan måske skyldes at din udbyder kigger på Macadressen så skifter man Pc
kommer der en anden Macadresse og så kan der gå op til en time inden
udbyderene registrere den.

Hvis det er det skal du sætte din router op til at det er dens Macadresse
der skal bruges ved opkobling til udbyderen.

jd

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 24-08-05 21:13

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> wrote in message
> [...]

> rodet med IP konf. men det burde være ligegyldigt. Selvom IP konf. er
> forkert, skal der som minimum komme link i netkort og Sonicwall!!

Har du ikk link i dit netkort har du en fejl, på enten kablet eller kortet.
alternativt kan det være driver opsæt af speed+duplex.

Prøv med flg settings:
speed = auto
duplex = auto

Samt i IP at benytte DHCP.

Når du får link, skal du jo have en IP fra din sonicwall, før du kan komme
igennem denne.
Med andre ord - du skal kunne ping'e din gateway's IP adresse.

HTH
Martin Bilgrav